På andra sidan häcken

Min bloggfrekvens har varit oduglig den senaste tiden. Likaså den tid jag lagt på att läst andra bloggar. Har tyvärr inte funnits just tid. Nu hittade jag dock en lucka i schemat och bjuder därför på dagens andra (!!) inlägg.

 

Igår kväll befann sig min kropp på Aveny. Där har den aldrig tidigare befunnit sig på en lördag. Däremot så var den en livlig besökare på just denna krog på fredagar för ungefär 7-8 år sedan. Sedan dess har dock min kropp valt bort detta ställe, på grund av rädsla för men.

 

Igår fanns det dock en anledning till att trotsa min rädsla. SysterYsters man spelar nämligen i The Kristet Utseende och de skulle ha spelning där.

 

Kan nog konstatera, efter gårdagens studiebesök utan att sticka ut hakan alltför långt, att Sundsvalls fulare hälft hänger på Aveny. Det var dock intressant att träffa på folk som jag inte sett på ungefär 20-30 kilo. Att det måttet gäller för både killar och tjejer gör att det borde lysa köpsignal på samtliga aktier som har med snabbmat att göra.

 

Slutligen vill jag bjuda på ett tips.

Se upp för finska flickor med finlandia i kroppen.

De får dig att skaka av rädsla.

 

Jag tar därför genast tillbaka det jag tidigare skrivit om Helsingfors.

Det är numera, i mitt minne, en underbar stad.

Dess befolkning är oerhört vacker.

Jag tänker dessutom snabbt som blixten boka biljetter för en återfärd.

 

("Tjejerna" räcker det så? Är du snäll nästa gång? Är vi fortfarande kompisar?! =) )

 

Bästa citaten från helgen:

 

Kalle Kula till Herr D.

- Spelar du golf?

- Gjorde förut, men slutade, det var så jävla tråkigt.

- Va?! Vadå tråkigt. Golf ärju hur kul som helst. Man får ju dricka hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Det är bara bönder på aveny. Med det menar jag folk från alla ställen förutom centrum. Dvs Matfors, Njurunde, Stöde, Indal, Årskogen, Mjällom, Traggom, Baggböle, Långsjön, Borgvattnet, Gnarp, Harmånger, Klingsta, Sörfors, Nolby etc



Kanhända att en del av icke-estetiken förklaras av det. Varför vet jag inte, men statistiken talar sitt tydliga språk.

2008-11-02 @ 20:29:03
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Finskan

Ja men nu låter det ju mycket bättre, får så lov att stoppa undan den vinska niven i fickan igen. =) Nu bokar vi den där hälso- och studieresan till Finland, sen kommer du på riktigt att vilja flytta dit med mig. För alltid. Kram. =)

2008-11-02 @ 20:58:18
Postat av: M

Var på fest med din syster,du och jag har samma tankar om Aveny, jag jämförde det dock med schack, ps snart ska du även få vara med i en studiecirkel i finska så börja öva ds

2008-11-03 @ 20:00:54
URL: http://somlivetkanvara.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Redan nu till helgen finns det möjlighet att studera ett nytt Aveny. Denna gång i Vemdalen. Skandalöst att du inte ska med!



Finskan: Bastupåsen är packad och står i hallen tillsammans med en flaska sprit. Lets go east!



M: Studiecirkel låter i finska låter nästan mer spännande än själva resan dit. Jag står redo, denna gång med ett lexikon och en påse gräs, i hallen!

2008-11-06 @ 15:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0