Ponk - en törstläpp som alla andra

Efter min senaste semester led jag av jetlag i en vecka. Jetlag i form av oregelbundet behov av toalett. 

 

Eftersom längre toalettbesök är en av två trevliga stunder på jobbet (den andra är fikapausen) brukar jag normalt sätt sätta till mig mellan två och tre på eftermiddagen. Nästan varje gång uppkommer tanken, jag får betalt för detta. Fantastiskt. När herr jetlag däremot fanns på besök uppkom totalanarki. Skitnödig 07:12? På min lediga tid! Vilken drabbning!

 

Som tur är har ordningen återigen återgått till det normala. Mitt inre har till och med jagat denna känsla så hårt att den förträngt att jag ens haft semester. Det intygade alla fall min senaste tidsrapportering om som jag gjorde igår. Min chef kom därför fram till mig idag och frågade om jag verkligen var seriös när jag angav att jag inte hade tagit ut en enda dag semester i oktober. 

 

Jag funderade lite snabbt och svarade sedan, ja. Då flinande han och påpekade att han hade gjort en liten notering i sin kalender om att jag hade haft semester i oktober. Jag fattade fortfarande inte vad han syftade på. Då förtydliga han med nästan hela oktober. Först då kom jag också ihåg. 

 

Mitt minne var en gång i tiden otäckt bra. Numer är det tillfredsställande dåligt.

 

På tal om otäckt bra. Jag var på afterski i Vemdalen i lördags. Har inte upplevt sådant röj sedan the golden days in the middle of the 90s, på Sunwing Åre. Fast frågan lyder om inte Sunwings mystik mest härstammar från nyhetensbehag som full 15-16 åring?

 

Vilken fall var den gångna lördagen doppad i extas. Mängder med folk som var utklädd till diverse lyckade och mindre lyckade figurer. Spritmängden som merparten av lokalens individer hade fått möjlighet att antasta, oerhörd. Att det dessutom fanns "kundvagnar" med lättåtkomlig Jäger på ett flertal ställen gjorde inte saken sämre.

 

Trots ultimata beståndsdelar slog dock inte Afterskin högst i helgen. Det gjorde istället Ponk,  sent på fredagen.

 

Stående på knä i bäddsoffan, med en promillehalt strax över 3, håller han händerna i nivå med vad en flickas bakdel borde ha varit om hon stått på alla fyra framför honom, samtidigt som han juckar och väser VART ÄR HON?!?! Han himlar sedan med ögonen och letar febrilt efter sin flicka. 

 

Hon befann sig dock på toaletten och därmed utanför hans synfält. Han väljer då att spanka mot den bakdel som ej finns framför honom och väser sedan återigen VART ÄR HON?!?! Vid det här laget skrattar jag högt och tipsar givetvis honom om en given vinnare - att föreslå liggning med damen! Han kollar frågandes på mig med en självsäker blick och svarar, klart jag ska göra det. Allt är klart!

 

Han lyckades strax därefter spilla en liter vatten över sig själv och sängen.

Vem som fick torka upp det?

Flickan såklart.

Om det blev någon liggning?

Tyvärr inte denna gång.

Men skam den som ger sig!

 


Kommentarer
Postat av: Gurk

Dom där kundvagnarna har jag fallit offer för! Minttu på hjul som vi brukar säga.



I just Vemdalen verkar det extra vanligt att klä ut sig. Har inget minne av att det förekommer lika frekvent i Åre. Som exempel kan nämnas förra vinteravslutningen i Vemdalen då det var närmare 2.000 st utklädda till läskpälsar.



Det var inte bra att ni hade sådär super-roligt. Hade lindrat min smärta något oerhört ifall ni kommit hem o sagt att det var sådär.

2008-11-10 @ 20:44:01
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Miss Kolibri

Åhhhh, jag vill också va full i fjällen. Det är ju min bästa!!

2008-11-11 @ 10:06:27
URL: http://misskolibri.blogg.se/
Postat av: K

Om den enda ljuspunkt på din arbetsdag är skitpausen på eftermiddagen så bör du åtminstone fundera på att byta jobb. På allvar alltså.

2008-11-13 @ 19:49:57
Postat av: Benny

Gurk: Hur stor var sannolikheten att en grupp med läskpälsar skulle komma hem från spektaklet Dansforum och säga att det var sådär?



1 på 5672?



Bra odds på det!



Miss Kolibri: Du får väl snöra på dansbjuksen och skidbrallorna och haka på nästa gång!



K: Jag funderar mest hela tiden. På allvar alltså. Nu har det dock dykt upp en ljusning. Så än lever liket SEB.

2008-11-19 @ 14:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0