Fucking Finanskris

Ni som laser har vet att jag sokte ett valdigt bra jobb for en evighet sedan.
Mot alla odds fick jag komma pa intervju tillsammans med 7 andra

4 stycken gick till andra omgangen, med struligheter sasom personlighetstest och deeptalk med beteendevetare. Jag var en av dessa. Riktigt laskigt.

Vad har hant sedan dess? Jo de ringde mig for nagon dag sedan. "Du skulle passa utmarkt hos oss. Vi vill valdigt garna att du borjar jobba har. Det finns bara ett stort problem. Som du markt har borsen och allt vad det innebar rasat senaste tiden. Formodligen kommer folk att fa ga, da blir det valdigt svart for oss att anstalla. Fast det ar inte helt kort. Jag aterkommer till dig inom nagon vecka."

Jag befann mig mitt i en biljardmatch pa lokal nar jag mottog denna information. Blev helt stalld. Forst oerhort stolt och glad over att de hade valt mig bland alla. Sedan lite smalack att det formodligen inte blir nagot anda.

Men nu over till vad som hander i mitt och Flumbergs liv just nu. Svaret ar massor och den senaste veckan har innehallit det mesta. Plus lite till.

Pa grund av total oformaga att aterspegla nagot i skrivande stund sa ber jag om uppskov och far aterkomma i amnet. Nagot som jag daremot kan faststalla redan nu ar att jag aterigen mar utmarkt. 9 (!!!!!) nyktra dagar med morgonpromenader och sund mat gjorde susen. Avstar dock fortarande sprit och darmed aven buckets. Nagot som min kropp, som tur ar, tillater ar chang. Varldens basta ol!

(Ajajaj vilket trakigt inlagg. Jag ber samtliga inblandade lasare om ursakt for detta och lovar att komma tillbaka inom kort. Hetare och snyggare an nagonsin!)

Kommentarer
Postat av: Gurk

Varför har ni varit nykter i 9 dagar? Låter ju jättekonstigt, särskilt när man beaktar vedertagna sanningar som att "det finns bara fördelar med whiskey" etc etc.



Börsen är för rolig. Ingen större skräll att man hade några ynka aktier i Kaupthing bank. Konkurs och övertagande av eskimå-politiker....



När kommer ni hem?

2008-10-14 @ 19:40:57
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

nykterheten skrämmer även en luttrad galning som jag. Och jag känner mig grymt besviken över ditt förlorade, knappt vunna, jobb. Du är den 4 som berättat en liknande historia sedan förra veckan. Jävla samhälle.

2008-10-15 @ 12:50:10
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Det var att valja mellan nykterhet eller doden, alternativt psyket. Sa avlet foll, ratt ovantat, pa nykterhet!



Varfor ar jag inte det minsta forvanad att du satt med nagra aktier i det bolaget. Kan du snalla genast skicka over till ovriga innehav pa mailen sa jag vet vad jag ska salja av om jag rakar sitta i samma bat.



Vi kommer hem sondag kvall.



torgnysdotter: Den har aven skramt mig. Lyckades dock skrammas tillbaka sa den gav till slut vika!



Sa det ar fler an jag som blir berovade pa framtiden pga av ovasentligheter sasom finanskris och noll tillvaxt. Jag blir bitter. Det kanns orattvist. Jag tror jag ska emigrera till en hydda i ett land langt bort fran all skit! Hanger du med?

2008-10-15 @ 18:21:15
Postat av: torgnysdotter

spontant är jag på mennne...

...det hänger lite på spriten, sirru. Ska du vara sån där så...

2008-10-17 @ 19:29:43
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0