Sista måltiden

Veckan innan vi anlände till Bugsys inflyttningsfest, hade han och hans änglar varit i Pattaya på hälsoresa. Viktiga ingredienser för välmående för denna grupp är mängder av sprit och kokain.


En av änglarna, som hade passerat 60år, gick till slut in i hälsoväggen. Under veckans sista natt var han helt säker på att hjärtat skulle sluta slå. Döden stod i rummet och väntade på hans sista andetag.


Han viskar till den andre ängeln i rummet. "Jag kommer strax att dö." Han viftar sedan stillsamt med ett gäng Bath. "Kan du vara snäll och inhandla min sista måltid." Den andre ängeln frågade vad gubben kunde tänka sig vilja spisa.


Han funderade en sekund eller två och svarade sedan.

"En Banana Split."


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

hahaha! Det där gjorde min dag. Tack.

2008-10-24 @ 10:09:47
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: annika

Classy! Själv hade jag nog önskat mig stekt fläsk med löksås, vilket jag förstått tillhör vardagsmaten i Pattaya nuförtiden. Det är förmodligen svårare att få tag på Banana Split

2008-10-24 @ 15:19:25
Postat av: Flumberg

Hahahhaah !!!!



Det är kanske den kyligaste kommentaren jag hört.

Den är lätt på topp 10 :)

2008-10-27 @ 09:05:41
Postat av: Benny

torgnysdotter: Fantastisk historia. Jag skrattar inombords varje gång jag tänker på den!



annika: haha... sant! Att det inte längre finns thailändska kryddor på borden på ett flertal resturanger i Thailand är inget mindre än en skandal!



Flumberg: Som jag skrev till torgnysdotter. En kommentar som man blir glad av. Hela tiden!

2008-10-27 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0