En sexa knäcker min moral

På fredag skulle hela bolaget på fest i storstan. Cirkus var bokat tillsammans med artister, standup komiker samt trerätters middag. Inbjudningar gick ut till oss anställda för länge sedan.


Men eftersom ledningen inte tyckte det fanns tillräckligt med slant i valvet så ställdes hela kalaset in.


Då artister samt lokal redan var bokade uppkom ett problem. Någon snilleblixt kom då på den utmärkta iden att lansera de biljetter, vi skulle få gratis, för försäljning på intranätet. Behöver jag påpeka att det inte var varken lyckat eller smart gjort?


Men jag är inte bitter. Mestadels för att jag imorgon torsdag ändå skall på det evenemang som beskrivs ovan. Enda skillnaden är att festen imorgon inte är för mina kollegor utan istället för en mängd försäkringsmäklare samt deras assistenter. Orsaken till att bland annat jag och romochcola får möjlighet att bevittna denna händelse är att vi numer delvis jobbar med dessa mäklare.


Försäkringsmäklare är förresten figurer som säljer våra samt andra försäkringsbolags produkter. För att de inte ska bli kinkiga får de både provision samt tillträde till alla olika sorters evenemang kostnadsfritt. Att ledningen anser att dessa individer är mer värda än oss anställda och därmed dödliga gör mig inte det minsta bitter.


Det som däremot både gör mig bitter och illa till mods är ledningens krav på oss som skall företräda bolaget. Vi måste nämligen bära följande mundering.


Mörk kostym - OK

Vit skjorta - OK med visst morr eftersom jag hellre hade tagit en svart variant.

Koncerngrön slips - Under inga omständigheter OK.


Står därför inför ett dilemma. Ska jag verkligen böja mig för ledningens krav för att få tillgång till morgondagens gratisfylla?


Mycket kan jag stoltsera med, men någon rakryggad människa med ideal som jag dessutom följer slaviskt är jag sannerligen inte.


Slips på - Sprit in!


Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Ser verkligen fram emot att se din koncerngröna slips imorgon! Tror Benny kommer trivas ganska bra i gratisvinets sällskap!

2008-09-17 @ 17:08:52
Postat av: Gurra

Jag dyker upp i en mintgrön Tyrolerhatt och kräver gratissprit så fort Djurgården-Luleå har spelat färdigt.

2008-09-17 @ 18:01:41
Postat av: Benny

Miss Kolibri: Hur resultatet för gratisfyllan blev vet du redan! =)



Gurra: Ingen sprit till dig. Förlåt.

2008-09-22 @ 13:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0