Inte längre nykter

Torsdagen innehöll en rejäl flaska, sett ur ett vardagligt perspektiv.

Fredagen var därför förenat med baksmälla i kombination med arbete.

Dessa två ting spelar sällan ljuvlig musik tillsammans.


Mitt begär efter att endast förflytta mig hem till soffan var därför oerhört.

Fanns inget som kunde få mig att ändra uppfattning.

Checkade ut från kontoret vid 16:15.


16:23 hade min statiska uppfattning om de kommande timmarna ändrats radikalt.

Det skulle nämligen inte alls gås hem och lägga sig i någon soffa.

Istället så skulle det drickas på ölhall med nära och kära.

Var otäckt trött när väl äntligen sängen återkom till mitt liv.


Lördagen inleddes med trav och allt vad det innebär (picknick och öl). Var så oerhört oladdad för någon form av aktivitet när jag återkom till min storslagna lägenhet. Att ens fundera på att gå ut en kväll som denna kändes overkligt.


Efter avklarad powernap hemmavid teleporterades jag till annan lägenhet. Som bonus för lyckad transport placerades alkohol i min näve. Jag kan seriöst erkänna att jag inte ens blev lite förvånad.


Var dock omöjligt att bli full trots att jag drack hyfsat många öl på lokal. 02:40 slog äntligen fyllan till. Den varade i 10 minuter, sedan stod jag utanför samma lokal och spydde 8 ggr. Kortare rolighet för kommande plåga har nog sällan skådats.


När nästa dag ankom så fanns dess bisarra schema redan inristat på dagens agenda. Det skulle tydligen bli både jobbigt och dystert. På något vis lyckades jag dock skolka från merparten av detta. Istället så fokuserade jag på att inhandla en blender och gjorde därefter smoothies till utvalda individer. Nu ljög jag. Riktigt så bra var jag inte. Men jag köpte alla fall en blender, att Hon sen producerade fram dess avkomma är i min mening mindre väsentligt.


Hur de smakade?

Första var sådär.

Andra var bedrövlig.

Tredje var okej.


Kan väl inte konstatera att det blev någon smaklig succé.

Men i förhållande till ångest och bedrövelse så var det en fantastisk hit!


Nedan går att bevittna de kroppsliga effekterna av intag av ovan nämnd meny. Bilden är inte stegead utan togs med blixten av mig utan de inblandades vetskap.

Från vänster: Ondskan personifierad. Därefter en människa som ser ut att nyligen ha fått en ny bekantskap i form utav en kromosom extra. Som tredje person går det att bevittna en pojke som förmodligen lyckats med bedriften att få en magicmushroom tripp på nys drucken smoothie. Slutligen finner vi en kvinna som direkt efter intag odlade fram en gigantisk mustasch.


Kommentarer
Postat av: Fröken Richter

Jag minns att jag träffade dig i lördags. Jag minns att jag inte kunde prata. Jag minns inte vad jag ens försökte säga. Jag minns att du såg sjukligt nykter ut. Så antingen ljög du i ditt blogginlägg ovan. Eller så var jag sju resor värre än dig. Hur ska du ha det? ;)

2008-09-01 @ 19:12:02
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Gurra

Dricker du mycket nu å?

2008-09-01 @ 20:36:11
Postat av: torgnysdotter

du gör mig stolt! Imponerande.

2008-09-01 @ 20:57:09
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurk

En 3-dagars. Jag ber att få gratulera!



Hur kunde du missa kräftskivan på skeppsbron på söndag-kvällen? Hade väl varit en perfekt avslutning på en långdrickning samt en perfekt inledning på en ångest av stor magnitud.

2008-09-02 @ 03:56:35
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Fröken Richter: Du var rätt slirig. Pratade om att du var otäckt kär! =) Klockan var väl runt ett halv två. Jag var nästan helt nykter då. Precis som inlägget ovan beskrev så blev jag först full 2:40. Att fyllan varade i tio minuter är nästan för tragiskt för att vara sant.



Gurra: Ingenting i förhållande till dig, som jag alltid har sagt.



torgnysdotter: Tänk om min mamma kunde ha sagt likadant!



Gurk: Inbjudan måsta ha förkommit i posten. Jag hade ju varit mer stenklar än inredningen själv. Början redan nu att ladda inför nästa års evenemang!

2008-09-02 @ 09:37:02
Postat av: Gurra

Spiknykter i helgen igen. Dessutom är det svårläskat kommande helg eftersom jag ska jobba. Det är lika bra att du börjar inse att jag är en första klassens hedersfigur.

Ps. Vill bara meddela att jag nominerat dig och Gurkan till Grunka Awards som går av stapeln i Timrå i slutet av november. Gurkan slåss om den Guldkvarting i klassen Skenheligaste läskare, och du slåss om the grand prize, Den gyllene helpipan, i klassen Törstigast.

2008-09-02 @ 14:31:16
Postat av: Fröken Richter

Nu hittar du på. Ordet k ä r vistas inte på lokal. Lika dåligt som tidsuppfattningen.

Det jag var kär i i lördags var skumpan, didn't you notice? Hahaha.

2008-09-02 @ 19:59:08
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Gurra: Du är roligast. Av alla.



Fröken Richter: Det var skumparus och därmed glädjesus. Så kär i livet. Absolut inget annat.

2008-09-02 @ 20:05:40
Postat av: Fröken Richter

Benny, skumparus kan jag skriva under på vilken dag som helst. Du borde testa. Skumparus håller dessutom i sig mycket längre än 10 minuter. Det kan jag också skriva under på. På riktigt.

2008-09-02 @ 20:19:18
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Flumberg

Dom vita bubblorna åker bergochdalbana i colaburken och det är en fantastisk känsla !



Jag håller med Fröken Kär i den frågan !



Jag vet att du oxå gör det , Mats !

2008-09-04 @ 09:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0