Pass - Pass

För att finna en samling med oerhört märkliga individer.

Besök en polisstation nära dig.

I väntsalen finns allt från dagsberusade till pingstvänner.


Anledningen till att jag hängde med dessa idag på lunchen stavas framförhållning.

Eller snarare brist på sådan.


Mitt flyg går lördag morgon. Att då på söndag inse att jag förmodligen har sålt mitt pass för 4 avslagna öl och en halv cigg en sen natt är inte bra. Att det dessutom, efter nyss mottagen information, inte längre går att fixa ett tillfälligt pass i Sundsvall gör att min situation är otäckt strulig.


Polistjänstemannen som meddelade mig detta var inte helt oväntat av det byråkratiska slaget. Att på något vis få förtur på vanligt pass fanns inte ens som alternativ. Istället ansågs det vara fullt normalt att lämna ett lugnande (?) besked till mig om att jag kanske har mitt pass på fredag om jag har tur.


Kommentarer
Postat av: Angelica

ojoj..

2008-09-22 @ 13:28:16
URL: http://angelicafoss.blogg.se/
Postat av: -T.

vilket jävla sattyg!

2008-09-22 @ 16:09:56
Postat av: torgnysdotter

som sagt:

d-a-g-s a-t-t f-l-y-t-t-a.

2008-09-22 @ 18:39:04
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurra

Ett önskemål:

Gemensam resblogg från dig och Micke. Mycket bilder och skandaler tack.

2008-09-24 @ 18:42:00
Postat av: Benny

Angelica: Spänningen är olidlig.



-T: Jag är inte stressad över passet. Det kommer. Det löser sig. Vi ses!



torgnysdotter: Kan vara närmare än vad många tror!



Gurra: Kan nog publiceras en del roligheter här de kommande veckorna.

2008-09-25 @ 09:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0