Bröllop

Bröllopet var en enda stor trevlighet

Plus minus diverse missöden


Något som däremot slog mig var:

Om jag gifter mig så blir det morgonbröllop


Morgonbröllop vid 09:00

Middag vid 11:00

Fria aktiviteter från 15:00


Anledningen till detta är att bröllopets deltagare inte hinner dricka massor redan innan maten tar vid. I lördags däremot, när kyrkceremonin gick av stapeln 15:30, fanns det oändligt med dötid innan som föranledde full vevning med flaskorna.


Uppställning vid halv två på Svenssons.

Undertecknad svepte snabbt ett gäng glas vin.

Då var jag säkerligen inte ens värst.


Därefter dansade vi med lätta steg mot kyrkan.

Ritualen var avskalad och vacker.


Sen hade vi håltimme innan middagen började.

Håltimme för mig och mina vänner betyder snabba foten tillbaka till vattenhålet.

Efter ytterliggare några glas var det dags för middag.


Makalös förrätt.

Magisk varmrätt.

Vin - i massor.


Sen är jag osäker på vad som inträffar.

Vet dock att jag befinner mig på torget.

Vid stora scen.

Kvart över åtta.

Spyendes.


Hon vakar från bänk bredvid.

"Passa kostymen"


Någonstans där slog tanken mig.

Morgonbröllop it is!

Sannolikheten att minnas tårtan är nämligen större då.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Strax innan du krälade på torget körde jag hem HedersGurra. Innan han klev in i bilen påpekade jag att han såg stilig ut i kostym. Hur han reagerade? Han påstod att han såg och som tjockisen i The Hives och illustrerade vem han menade genom att spela lite luftgitarr.

2009-08-11 @ 05:07:19
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Så du var ute och körde runt Heders mitt under middagen. Vad kan han tänkas sig ha hämtat upp då:



- fultjack

- peruk

- fickplunta



Allt för att maskera sig inför kommande Oscar vistelse. Han var ju trots allt helt tom och behövde därför krita under nytt alias.

2009-08-11 @ 16:09:12
Postat av: Gurk

Nej, det var på natten. Missuppfattade ditt "kl 8" aningen.



Peruk... haha.. ja det var nog det han var o snokade efter

2009-08-11 @ 16:46:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0