Duracellkanin

Att vara sysslolös är bland det värsta som finns. Alltså inte sysslolös i form utav obegränsat med ledighet när fickorna är fyllda med pengar. Utan sysslolös i form utav sittandes på en stol utan som helst agenda.


De senaste veckorna har jag varit nästintill själv på kontoret. Det jag har lagt överlägset mest tid åt är att ha dåligt samvete. Dåligt samvete för att jag inte gör ett skit.


Som om det inte räckte blir jag dessutom lat, arbetsskygg och slutligen trött av att jag inte producerar något. Känner mig kort och gott ofullständig.


För att finna någon form av existensberättigande har jag börjat snegla på oprövade sysselsättningar när jag avslutat min arbetsdag.


En utav dessa är bakning. Alltså inte bakning i form utav diverse sötsaker såsom kakor & bakelser (Det står Hon mer än nog för. Vad är det förresten för fel på det kvinnliga könet, bara man nämner socker så får de orgasm.) utan bakning i form utav matbröd.


Tänkte därför presentera en favorit som till och med en odugling som jag lyckas med!


Benny Bagares Bröd


10.9 dl rågsikt

5 dl vetemjöl

3 tsk bikarbonat

2 tsk bakpulver

1 tsk brödkryddor


7 dl filmjölk

2 dl mörk sirap


  1. Blanda ihop de fem översta pulverliknande föremålen i en stor bunke. Trots att man blir sugen så kan jag rekommendera att inte dra en lina bakpulver.
  2. Blanda sedan i filmjölk och sirap. Rör om med händerna - för största njutning - tills hela kittet blivit en deg.
  3. Placera degen mitt på en plåt som sedan tidigare blivit sexigt klädd i bakplåtspapper. Dra sedan ut skapelsen konstnärligt åt sidorna.
  4. Kasta slutligen in hela paketet i ugnen, på 175 grader i cirka 25 minuter.
  5. Skär lämpliga brödskivor och servera tillsammans med Bregott, kärringost och ett glas iskall mjölk!

Garanterad succé!


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Ska testas här i dagarna återkommer med en feedback på brödet. Men måste nog erkänna att lite imponerad är jag av att du överhuvudtaget bakar :)

2009-08-12 @ 19:46:20
Postat av: jeanette.

Exakt vad faller under kärringost? frågade hon ödmjukast.

2009-08-13 @ 02:15:14
URL: http://ettenaej.blogg.se/
Postat av: W.

Antar att det är av yttersta vikt att det är just 10.9 dl rågsikt.

2009-08-13 @ 08:46:16
Postat av: Benny

Syster Yster: Jag blir så imponerad av mig själv så jag har växt 4 cm sen sist. Kvarstår dock som du förstår fortfarande på midget stadiet.



jeanette: Det var två saker i mitt inlägg som kunde föranleda frågor. Kärringost var en av dem! =) Kärringost fick jag ofta höra att jag åt när jag var yngre. Edamer. Hushållsost. Gouda. Åt nämligen inget som var starkare än så. Numer har jag blivit tuffare och förespråkar "riktig ost". Men till nybakt likt ovan är det trots allt kärringost som passar bäst!



W: Den andra saken som kunde föranleda frågor var 10.9 dl. Tycker det är oerhört roligt att receptskaparen har angett just 10.9 och inte 11dl. Det om något visar den exakthet detta mästerverk är skapat av!

2009-08-13 @ 09:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0