United States of America

Var ett stort fan av kartor när jag var yngre. Vid sex års ålder önskade jag mig därför (med viss påverkan från min mor) en jordglob. Snurrade därefter friskt på den runda pinalen medan jag memorerade länder och städer. Detta mynnade ut i att jag var en hejare på geografiproven i mellanstadiet.

 

Därefter har dock intresset lyst med sin frånvaro. Men för inte allt för många dagar sedan satt jag åter med en kartbok i näven. Bläddrade runt en del innan jag slutligen av någon ogrundlig anledning hamnade på ett uppslag över Nordamerika. Det tog mig cirka fyra sekunder att komma (förlåt) fram till följande: Trots mitt tidigare svala intresse för att besöka denna kontinent, har jag tydligen en resa att genomföra.

 

Flyga till LA för inköp av bil. Första anhalt blir sedan Mexico för lite surf innan fyrhjulingen tar kroppen till Vegas för att dubblera reskassan. När detta är genomfört går färden norrut mot San Fransisco för inhandling av picknickkorg, som kommer att användas frekvent tillsammans med Paul Giamatti i Napa Valley.

 

När vinruset slutligen avtagit blir det regnställ och självmordstankar i Seattle. Därefter vackra vyer i Vancouver innan Klippiga bergen besegras för att nå fram till Calgary. Där måste både proviant packas och bil tankas. Nästa station är nämligen Yellowstone för camping och vildmarksliv. Om Yogi Bear är hygglig och låter oss lämna hans revir så är det tänkt att Grand Canyon och därefter Denver med omnejd ska få sig ett besök.

 

När alla dessa naturupplevelser tagit själen till en ny nivå är det dags att besöka New Orleans för att häcka med Bobby Long. När fyllan fortfarande är kvittrande ska sedan en ångbåt ta oss norröver via Mississippi till Memphis. Vad som ska utföras där är förhållandevis oklart. Men sannolikheten är stor att jag kommer att röra mig på ett bordust sätt medan jag skrålar ”ain’t nothning but a Hound dog”!

 

Därefter blir det en lång bilresa för att se en NHL match i Toronto. När slutsignalen har gått dras kroppen österut för att äta hummer i längs Mains kust. När kistan är full besöks Boston för ett kulturellt inslag innan degen ska flöda på Manhattan.

 

Tidsplanen för denna vistelse beräknas till 3 månader.

Kostnaden behöver inte bli mer än 120 000 – 130 000 ex bil.

Har redan nu börjat skissat på möjligheter för avfärd i juli 2011.

Någon som vill ta rygg?


Kommentarer
Postat av: Mims

Typ sådär tänker jag mig mitt första USA-besök också..köra kust till kust och göra alla dom där sakerna man har tänkt på i samband med olika städer/stater, även om jag tydligen inte har tänkt hälften så många varv som dig, coolt!!

2009-12-29 @ 23:29:29
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Gurra

120 till 130 ja...

2009-12-30 @ 10:29:34
Postat av: Benny

Mims: Kanske ska satsa på att tjacka minibuss och ta med sig en noga utvald grupp. Du får mer än gärna agera CO-pilot!



Gurra: Budgeten var tänkt att gälla mig och inte dig där snabbt 120 - 130 hade blivit 360 - 420. Gustav "notan ggr 3" Tägtström.

2009-12-30 @ 10:52:32
Postat av: Gurk

Jag och Gurra tar rygg. Fast på vägen mot Arlanda måste vi göra ett snabbt stopp i Kvissleby.



//Luva på

2010-01-02 @ 17:41:30
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Jag varmkör bilen och tutar Öppna Landskap om det kommer förbi någon olämplig.

2010-01-02 @ 18:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0