Benny blir utmanad

En av mina bloggkompisar har utmanat mig att fylla i nedan angivet formulär.
Finns inte mycket att snacka om, här kommer mina svar:



Första bästa kompis


Peter Fohlman - aka plattnäsan. Yvig thailändare med gulsot sedan födseln. Hans sjukdom och mina föräldrars  förklaring till att det var livsfarligt att dela dricka plåster och andetag med andra människor ledde till att jag hade etn enorm skräck för baciller fram till tonåren.


Första bil


Och hittils enda. Seat Ibiza - pippigul - aka Påskbilen. Såldes till förmån för ett tre månaders rus i Asien.


Första kärlek


Elina - mörkt hår, mörka ögon, my little pony t-shirt. Say no more.


Första husdjur


Har aldrig varit något större fan av fyrbenta varelser eller andra tidskrävande kryp. Det fanns dock en kortare epok i mitt unga liv som innehöll mitt första och hittils enda husbjur.


Varför valet föll just på en erimitkräfta tänker jag inte förklara. Istället så kan jag informera om namnet Skalman och att kräket dog efter tre veckor. Hur skulle en enkel människa som jag kunna förstå att den lilla varlesen behövde föda, hela tiden?!


Första semester


Gran Canaria - hotellet brann ner.


Första jobb


Jultidningsförsäljare - var för övrigt en mästare och sålde till högsta nivå på båda förlagen.


Första köpta skiva


Kris Kross - Jump (Den går tyvärr inte att spela idag eftersom jag och andra coola individer ett flertal gånger försökte "skratscha" med den likt de sanna gangstrar vi var.)


Första piercing


Hål i örat. Tror det var femman. Tjock guldörhänge kom dessutom som ett brev på posten. Tog ur ringen i sexan efter påtryckningar från mitt självförtroende.


Första konsert


Finns säkert någon innan. Men den första, sätta sig i bilen och åka mot okänd ort (Långsele med 1620 invånare), för att endast gå på konsert, var Ulf Lundell. Värt att nämna i övrigt om Långsele - den lokala pizzerian, som även är det enda stället med serveringstillstånd, är en sann klassiker. Att skinvästar var så inne, bland kvinnor, har jag fortfarande svårt att förstå.


Senaste alkoholdrycken


Mintuu - strax efter två i lördagsnatt.


Senaste bilfärd


Lördag efter avslutat arbetspass på Eon Arena. Chafför var Doc Holliday. Vägverket har sällan skådat två så törstiga individer på dess vägar.


Senaste filmen du såg


Transsiberian. Hyrde den igår (igen - lyckades inte se den första gången) för att jag har varit sugen på att planera en resa längs den transsibiriska järnvägen. Efter sedd film är jag inte längre särskilt sugen. För att citera Hon "Det borde fan stå på filmerna om de är silikongråa."


Senaste bubbelbadet


Vet att jag genomfört ett par för länge sedan. Men något datum är omöjligt att fastställa.

Senast spelade CD-skiva


CD-vadå?


Senaste gången du grät


Benjamin Button. Att se Brad Pitts kropp blev givetvis för mycket för mig.


Senaste måltiden


En blandning av Nasi Goreng och Jätteräkor med paprika. Mums!


Dejtat en av dina bästa kompisar


Jag har dejtat färre gånger än min högra hands fingrar. Ingen av de olyckliga råkade vara någon av mina bästa kompisar, som alla dessutom är av den manliga könet.


Blivit arresterad


Ja, i  Australien, en sen natt. Häktet var inget hotellrum, utan bestod av 7-8 pundare med avtändning.


Blivit kär vid första ögonkastet


Kär för mig är något annat än ett ögonkast.


Fastnat med blicken i någons urringning


Har Zeb Macahan stor kniv?


Sagt att du älskar någon utan att mena det?


Tror inte det. Hoppas verkligen inte det. Ska dock tilläggas att det som min mun slänger ur sig vid alkohol intag och efter orgasm har jag inget som helst ansvar över.


Busringt till någon?


Kan faktiskt inte komma på en enda annan sysselsättning som utfördes 93/94.


7 saker du har på dig


Ozzy Osbourne sockar

Phat Farm Sneakers

Calvin Klein kallingar

Acne Jeans

Velour hoodie

Stoked T-shirt med legendariskt tryck (Snowboard åkare som tweakar en backsideair)

Halsband med hajtand. (Har knappt lämnat min kropp på 18 månader.)


6 saker du har gjort idag


- Vaknat med en enda vilja. Att grina. Som vanligt när det har druckits alkohol är mina (mar)drömmar bedrövliga.

- Väckt Hon och förklarat drömmen för henne.

- Lugnat hennes tomma och ledsna blick med, "Nej jag drömmar inte alltid att du ligger med en annan tjej och att jag dumpar dig med blixten, trots mängder av tårar från din sida och massor av försökt till förklaringar."

- Konstaterat att jag ytterliggare engång är rädd för att gå och jobba på måndagmorgon, efter att det har druckits alkohol. Olustkänslan vill liksom inte lämna kroppen.

- Konstaterat ytterliggare en gång efter lunch att mitt jobb och mina arbetskamrater inte alls är farliga. Utan istället rätt trevliga att hänga med.


5 favoritsaker utan rangordning

- Min bräda

- Allt som flyter - utom båtar.

- Flygplatser

- Film

- Internet


4 personer du kan berätta allt för


Försökte en gång att berätta mina innersta tankar för min spegelbild. Att försäkringsbolaget inte tänker betala ut någon ersättning för den trasiga spegeln har jag ingen som helst förståelse för.


3 val


Blått eller rött?


Blått. Blått. BLÅTT!


Sommar eller vinter?


Sommar, till 80 %.


Choklad eller chips?


Dill och Gräslök med tortilla dipp i sann 90 tals anda!


2 saker att göra innan du dör


Finna varaktig innerlig lycka utan hjälpmedel. Om jag misslyckas med det tänker jag uppfinna ett ofarligt piller mot baksmälla och ångest. Förmögenheten det sedan kommer att ge mig förvaltas med en enda lång fylla, utan som helst rädsla för att någon gång falla igenom och bryta ihop.


1 sak du ångrar


Hade kunnat göra ett flertal saker annorlunda men jag ångrar inget. På riktigt. Inget.


4 personer du vill ska göra samma blogginlägg


Barack Obama

Bruce Springsteen

Burt Reynolds

Bart Simpson


Kommentarer
Postat av: Gurk

Elina säger du? Känner igen namnet plus my little pony-tröjan. Kom inte och säg att det var du som var "sugardaddy" på nastylittleteens-forumet? Varenda check man skickade kontrades med ett betydligt högre belopp. :)



Håller med dig om flygplatser och kokar över att jag glömde att skriva det själv. Det finns en energi på flygplatser man inte finner på så många andra ställen. Alla är på väg någonstans. Underbart.



Att sälja bilen till förmån för alkohol-intag ger streetcred och kommer vara något du ser tillbaka på med tillfredställelse när du blir gammal.

2009-02-02 @ 15:30:42
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

benny bling-bling - pyroman redan vid fyra. Jag önskar jag kunde teckna.

2009-02-02 @ 18:14:40
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: håkan

Hörrudu Maggan, du kanske borde tala lite tyst om den där pippigula odågan. Jag vet med bestämdhet att det finns en gubbe numera boende i Spanien som inget hellre vill än att få sticka ner dig på öppen gata efter den affären.

2009-02-03 @ 10:48:01
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: matkickan

Jag sa ju att det var en dålig film och försökte se till att ni slapp se den.

2009-02-03 @ 14:44:37
Postat av: Benny

Gurk: Det får nog fan bli flyg om det blir någon resa. För att hänga på tåg från Moskva till Peking känns inte längre så hippt!



torgnysdotter: Tyst. Ingen som vet. Att det var jag. Vad skulle fröken tecknat om hon hade egenskapen?



håkan: Läste din kommentar från min iPhone sittandes på jobbets toalett. Skrattade rakt ut. Vi måste vara full ihop, snart.



matkickan: Jag vet och tack för det. Men jag ville verkligen att den skulle vara bra så att jag utan dåligt samvete kunde slänga mig på köp knappen av en resa.

2009-02-03 @ 21:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0