Mitt 2008 med hjälp av bilder

Merparten av första halvåret 2008 innehöll trassligheter. Kände mig överlag förvirrad och fundersam. Det fanns dock givetvis glädjetrippar. Men de sanna som biter inifrån var mestadels förljugna i charmerande trolldryck. De som inte innehöll trolldryck och därmed var jordnära och äkta illustreras av bilden nedan.




De 3-4 flickor som råkade passera min väg och säng under första delen av 2008 mötte en osäker och bortkommen pojke. Inte alls likt mig, om jag får betygsätta mig själv, och det får jag!

Vändpunkten på det mörka livet kom i Uppsala under sista april. Tillsammans med min vapendragare JJ och två lärda kvinnor (skulle kunna kalla dem Lady Cherry och Torgnysdotter) såg jag återigen ljuset.

Den positiva spiralen fortsatte med mycket träning och ett sunt liv i maj. Därefter bestämde jag mig för att återigen återgå till det jag gör bäst. Rus i sus och dus.




(Mini - Flumbergs yngre bror får symbolisera midsommar)





(På turne till Hudiksvalls härskare med Pablo & Flumberg)




(Drive all night med Springsteen. Inre extas)





(Stavrebodarna där årets fest "Into the Wild" gick av stapeln)




(Vy från brokvisten på ett av våra torp)




(Samma vy från samma torp nu på julafton)





(Vy från efterfesten på Into The Wild. Vem som är därunder? Flumberg såklart!)


Det , sunda och intelligenta valet att återigen leva i sus och dus, ledde till att jag träffade Hon i slutet av maj. Både Hon och jag var så långt ifrån kärlekssökande man kan komma. Hon släppte bla denna kommentar efter vi hade träffats någon gång. "Vad du än gör. Bli inte kär i mig. För jag blir inte kär." Inga trassligheter, precis det jag behöver, tänkte jag.




(Veckorna gick. Hon var fortfarande kvar. Anledning: Inga krav. Inga måsten. Inga plikter. Endast en rus av roligheter. Hon preciserade det enligt nedan.)

Hon: - Du är min kattunge.
Jag: - Jag är vadå?!
Hon- Min kattunge.
Hon igen: Alla tjejer behöver något roligt att leka med över sommaren. En kattunge. Du är min kattunge.





(Överlägset tänkte jag. Någon att leka med ett tag för att sedan dra till Asien och leva loppan ett par veckor. Nu blev det ju inte riktigt så.... Men tanken var god!)

Ett flertal, som läser denna blogg, har frågat om Hon. Tänkte därför bjuda på en presentation om henne, samt om hur det blev vi.




(Hon är en törstläpp som nästan har värre ångest än mig dagen efter. Bevisas genom bild ovan. Så här såg Hon ut i två timmar på Bergsåker. Socialt geni? Knappast.)


När jag träffade henne sista helgen i maj var Hon smal som en tändsticka. Hade nästan inga bröst. Utseendet skvallrade om en ålder på 17. Hon visade sig vara 20 men fortfarande för ung för mig.

Men något med henne var annorlunda. Något med henne var intressant. Hon kunde exempelvis sitta helt tyst i sällskap. Ointresserad av omgivningen. Ointresserad över att behöva passa in.

Först trodde jag att hon var blyg. Det var en felaktig slutsats. När hon hade något att säga, när hon hade något att tillföra bubblade hon.

Hade förberett JJ på detta inför deras första möte. Hans utlåtande efter att lämnat dem ensamma i bilen en kvart blev - "Det kan bli väldigt tyst med henne. Men det känns aldrig konstigt. Snarare äkta."

Det är bland annat äkta och dessutom ärlig jag har fallit för. Ibland till och med otäckt ärlig.

Jag, i sängen, efter några veckors umgänge: - Kände redan på Oscar att det fanns något där.
Hon: Tyckte du?
Jag: Ja. Allt gick enligt plan.
Hon: Va?! Hade du en plan.
Jag: Plan vet jag väl inte. Däremot så hade jag bestämt mig, redan när jag såg dig helgen innan, att försöka locka hem dig till mig.
Hon: Tyckte du såg bra ut. Men det kändes inte som om det fanns något där.
Jag: Men du sa ja med blixten så fort jag ställde frågan om hemgång till mig.
Hon: Jag var kåt och du var den första som frågade.

Inget smile, inget tecken på ironi. Endast kallt och sanningsenligt. Fantastiskt!

Någon månad senare sa Hon att jag inte längre var hennes kattunge. Istället så var jag hennes tiger och att det inte var säkert att Hon skulle släppa mig fri.

När jag sedan åkte till Asien rann tårarna från hennes kind och hon kramade mig hårt. Hon frågade hur det kunde ha blivit såhär. Jag hade inget svar.






(Däremot så konstaterade jag att något hade hänt. Den kalla och ointresserade flicka som jag träffade tre månader innan var nu något helt annat. 5 välbehövliga kilo tyngre, känslosam, öppen, varm och konstigt nog kär i mig.)

Den nästan fyra veckor långa liggturnen som skulle avverkas i Asien blev istället förknippat med munknism. Lyckades dock se ett par bröst på håll. De verkade vid första anblick både trevliga och kramgoa. Att de tillhörde en Katoi spelade mindre roll i min icke sexuella värld.




(Min enorma packning vid avresa)





(Flumberg på sann semestermaner. Platsen, det legendariska taket på D&D Inn)





(MGM Macau. Vi bodde i den blå delen med utsikt åt andra hållet, där havet låg beläget)





(Träffade T, THE bartender, i Bangkok. Han bjöd som vanligt på glädje!)




Ungefär tre månader sedan jag kom hem från min semester. Har hänt en del roligheter sedan dess. Ett par besök i fjällen har till exempel avverkats. På tal om fjällen. Min julklapp till henne:

"I februari är det kallt
Därför ska vi göra något ballt

Slänga brädorna i en säck
Dra mot snö och frusen bäck

Första sträckan avverkas med tåg
Därefter får vi ställa vår säck på en våg

Sen blir det flyg
Vi behöver inte vara blyg

Roligheter kväll efter kväll
Destinationen är Europas största fjäll"

Har aldrig varit i Alperna. Tyckte det var på tiden. När jag berättade om julklappen för hennes syster, som även skulle överlämna den, utbrast hon - Du är ju helt underbar! (Ungefär som om det skulle vara en nyhet) Tänker du gifta dig med min syster?!

Det har jag sannerligen inte funderat på.
Varken Hon eller jag tror på tvåsamhet.
Men det finns ingen anledning att backa så länge glädje och lycka sprids.
För att citera en stor man.

It's better to burn out then to fade away!

Kommentarer
Postat av: håkan

Nu är inte jag någon man som brukar visa några större känslor men, Halleluja,vilket inlägg.

2009-01-06 @ 16:13:38
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: Gurra

Jag instämmer med föregående talare.

2009-01-06 @ 19:05:25
Postat av: j

men åh! det låter ju alldeles fantastiskt!

det är nästan så jag tycker det verkar härligt att vara kär. men bara nästan. angående hemkomsten. en ny storgata känns som ett stort slöseri då den idag bara tar onödig plats.

ett nytt oscar, ja det vore inte så tokigt.

126 snyggingar för att förföra mig mmm, ja det kan jag också tänka mig. men jag skulle faktiskt nöja mig med en eller två, förutsatt att de har en hjärna också som kan ge mig den stimulans jag kräver för att inte tröttna på dem! kan det ordnas möjligtvis?

2009-01-06 @ 19:16:48
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Monc

hahaha vad rolig du är :)

Du och Hon är välkommen på kalas på lördag om det passar sig :P

2009-01-06 @ 21:43:57
Postat av: Monc

hahaha vad rolig du är :)

Du och Hon är välkommen på kalas på lördag om det passar sig :P

2009-01-06 @ 21:44:52
Postat av: Gurk

Så där ja... Allt det du inte berättat plus 3 kilo till berättades nu alla fall...



Good game....

2009-01-06 @ 23:04:36
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Mims

Vilket ambitiost inlagg, sant gillar vi! Och gulligt, hall i Hon, ni verkar ha snubblat over nagot bra!

2009-01-07 @ 00:41:22
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

Vad fint! Jag sätter en slant på äktenskap. Får jag vara din worst-woman?

/en lärd kvinna

2009-01-07 @ 09:30:01
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

håkan: Tycker det liknar ditt senaste. Enda skillnaden är att ditt var lite mer bevuxet!



Gurra: Jag är inte förvånad. Du brukar nämligen vända kappan efter vinden. ”Hörde jag Mintu?!?! Tar TVÅ jag också!”



J: Mitt utbud av ungkarlar innehåller det mesta. Så en eller två med dina önskemål är inget som helst problem!



Monc: Hon jobbar 24 timmars (som vanligt). Jag jobbar också, fast på hockeyn. Så det finns nog utrymme för lek efter det! =) Hör av mig!



Gurk: Jag trodde ditt nyårslöfte var att tappa 3 kilo?



Mims: Ska sanningen fram så tog det rätt lång tid att skapa. Men när jag väl börjat så kändes det risigt att arkivera utan att publicera! Ska jag hålla i henne?! Det är väl ändå hon som ska hålla i mig…. TIGERN!



Torgnysdotter: Din plats som worst-women är självskriven. Precis som ditt senaste inlägg blir din uppgift att vara lite småbitter och cynisk. Exakt samma roll, fast som man, får Gurk The Gambler. Mycket mer bitter än honom går det nämligen inte att bli. Jag inser redan nu att mitt bröllop kommer att gå till historien som det mest intressanta! Fan… kanske ska ta och gifta sig ändå!

2009-01-07 @ 10:01:46
Postat av: Gurk

Ja, ert bröllop kunde bli skoj. Lär vara en hel del speciella människor på plats.



Fast det är väl en hyfsad fantasi att tro att det skulle hända. Det finns väl inte pengar i hela världen att tillhandahålla nog med alkoholhaltiga drycker att släcka den ackumulerade törsten hos dina läskpälsar till kamrater... Lina känner väl några skåpsupare oxå btw....

2009-01-08 @ 03:51:11
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

hahaha..



Oerhört insiktsfull och sanningsenlig kommentar Gurken. Att ens kalkylera på den ackumulerade törsten får den mest inbitne mattematiska professor att pensionera sig!



På tal om törst. Sågen på att ta rygg på dig i ett hälsosamt leverne den kommande tiden. Dock så verkar den tanken vara en omöjlighet eftersom firman bjuda på stor kick off på fredag i Hassela. Gud och hans lakejer vill tydligen under inga omständigheter att flaskan skall placeras utom räckhåll för mig!



2009-01-08 @ 09:00:26
Postat av: Pablo

Jag minns att Flumberg dagligen fick boxas mot spydiga kommentarer och häcklingar pga hur hans livssituation såg ut då... Sedan kom erkännandet med ett lite skamsent leende, tittandes i backen och ringar gjordes i gruset med foten.



Fin läsning :p

2009-01-09 @ 10:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0