Vafan! Är du bög eller?

Det finns ett flertal hemsidor som anställda inom vår koncern inte får besöka. Allt inom spel och dobbel, gameing, porr samt flertalet av de olika communities som finns. För att ta ett exempel så ser min Explorer ut enligt följande om jag besöker Svenska Spel.


Blocked Category: Gambling
Internet Address: http://www.svenskaspel.se/


Förstår bolagets tänk och accepterar merparten av de blockade sidorna. Facebook är en av dessa då vissa människor (oftast nyseparerade flickor runt 30-35 med ett eller två barn) ej gör annat än uppdaterar sin status med klyftiga meddelanden likt "går på lunch", "såååååå tråkigt att jobba" & "hade det riktigt mysigt igår och längtar tills ikväll ;)" istället för att jobba.


Men jag skulle vilja påstå att min arbetsgivare förvånar när jag stöter på patrull för att besöka Stockholm Pride.


Blocked Category: LGBT
Internet Address: http://www.stockholmpride.org/


Min nyfikenhet fick mig att söka efter vad LGBT står för. Wikipedia gav mig snabbt svar. "Lesbian, gay, bisexual and transgender people".


Dessa hemska (?) individer vill alltså inte min arbetsgivare ha kännedom om.

Sjukt.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

vad hade du för förväntningar när du började jobba på bank!? Hahahaha!

2009-08-03 @ 10:29:18
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Inga. Vet faktiskt inte ens hur jag hamnade här. Måste ligga något dolt i mitt förgågna bakom beslutet.

2009-08-03 @ 13:06:53
Postat av: W.

Leder till samma moraliska fördärv som spel och dobbel.

2009-08-04 @ 08:47:26
Postat av: Benny

Ahhh. Nu föstår jag vem som ligger bakom detta i koncernen!

2009-08-04 @ 14:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0