En flaska. Flera flaskor.

Fick ett mail av Törstläppen i morse. Han var svårt sliten och frågade om intresse fanns för en AW efter jobbet. Han trodde nämligen att det var det enda som kunde rädda hans miserabla dag.


Besvarade hans mail såhär:

Var på AW igår.

Gerdas på Kungsholmen.
Rom och Cola - som sig bör.

Rött vin - för sakens skull.


Sen middag på El Diablo.

Grymt!

Tequila till varje rätt.

Ajajaj...

Svårt sargad just nu.


Ska dessutom ha en presentation för 12 rådgivare från banken inom kort.

Alltså.. hur fan ska det gå?

Mitt självförtroende är lika skakigt som en jordbävning!


Slutsats: Jag skulle säkerligen också må mycket bättre av en AW.
Men, efter måndag - storflaska, onsdag - 3 glas vin & torsdag - ALLT, är jag i stort behov av att krypa hem.


Lägga mig i soffan.

Sova.

Se film.

Sova.


Hans svar:


"Bara för den goda sakens skull så kör jag en kontringslista:


Fredag - gigantisk flaska tillsammans med Bruce S - hemma 03:10


Lördag - gigantisk dryck hela dagen, jättemånga Bloody Mary - hemma 23.20 (men höll igång från 11:55)


Söndag - Söderling, återigen 3 extra groggar utöver det som kan tyckas höra till - hemma 20:20 (jag vet - rätt tidigt)


Måndag - Vitt vin+sprite, öl, Amarone, Calvados, Mer Amarone - hemma 23.00


Tisdag - Middag på Olearys med en gammal vän Mattias - 4 coors light och en Mohito - hemma 21.00


Onsdag - NYKTER?!?!?!?


Torsdag - Giganternas flarra i Skärgården. Mitt nautiska sinne vart i rubbning. - hemma jätte sent (typ sist.)


Fredag - ögonpåsar av episkt omfång. En keps helt i plåt. Men ändock - ett leende, ett hopp, en glad prick med framtidstro och törst!


Tackar å det ödmjukaste för ordet.(punkt)"


Kommentarer
Postat av: Gurra

Hahahaha! Montell är kungen själv. Hur kan du svika honom efter ett sånt där svar? Det går ju bara inte. Karln har ju för bövelen en keps HELT i plåt!

2009-06-13 @ 13:58:51
Postat av: Benny

Har läst hans svar ett par gånger under den gångna helgen. Skrattat lika mycket varje gång. Törstläppen är en sann krigare och hjälte!

2009-06-15 @ 10:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0