Hatten av för vädret

Den nya lägenheten går från klarhet till klarhet.

Eller snarare från tomhet till att det ej längre ekar när man pratar.


Några underliga situationer som lätt uppkommer i en halvmöblerad lya:


När man endast har bordsben men ingen bordsskiva till köksbordet är det lätt att man placerar tekoppen där normalt sätt bordskivan borde vara.


Eftersom antennkabel, strömkabel samt TV dosa glömdes i Sundsvall har TV:n används ovanligt lite. Den enda gång den fick uppvisa en del av sin funktion (?) var när jag lätt bakis den gångna söndagen stirrade på den i 4 minuter med insikten att rutan verkligen var svart. Helt svart.


Har tidigare på denna blogg hävdat att jag ser väldigt lite på TV. Det måste har varit en ren och skär lögn. För livet utan TV är något annorlunda. Med annorlunda menar jag i detta fall en positiv förändring. Eller vad sägs om:


Nyheter på finska vs Ligga på balkongen, dricka te och spela Yatzy. 0 - 1

Testbild vs Baka Naanbröd. 1 - 1 (Satans helvetes jävla degjävel.)

Sex and the city vs Real sex in the city        1 - 2


Kort och gott en enkel vinst för livet utan TV.


Det som däremot är olidligt att vara utan är Internet.

Allt och då menar jag allt görs via nätet.


Den enda omvärldskoll jag har just nu är utsikten över Sergels Torg från mitt kontorsfönster. Där rullar lastbil efter lastbil förbi med studenter.


Studenten hemma i Sundsvall var olidlig. Den pågick med diverse olika skolor i två dagar. Här har studenterna skrikit i en veckas tid och enligt ryckte tar det minst en vecka till innan alla skolor är avklarade. En vecka till med "Boten Anna" och "Barbie girl" är mer än mitt psyke klarar av.


Som tur är regnar det.

Det får mig trots allt att le lite grann.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Om du vill förfäras alldeles särskilt vill jag föreslå Uppsala i studenttider ryyyyys.



Utan omsvep bjuder jag hem mig själv på hembakade naan hos er. Åh, tack snälla vad gulligt!

2009-06-05 @ 05:30:53
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Skulle inte ens bjuda min värsta fiende på det där satans brödet.



Hur kan en deg vara så oerhört kladdig även fast man vräkt i dubbelt så mycket vetemjöl mot vad degen skulle innehålla enligt receptet?



Det ligger en bagare begrvd här.



2009-06-05 @ 13:14:20
Postat av: Lenny

jäst in peace, nä det där va lite väl gbg, sorry kunde inte hålla mig.

2009-06-05 @ 13:58:38
URL: http://grablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0