I en annan del av Sverige

Detta är himmelskt.

Tur att man inte har barn.


Orden är tagna från den gångna helgen. Avlossare och åsiktslämnare var undertecknad. Benny Bling Bling tillsammans med Hon, en flaska Shiraz och en bekymmerslös agenda låg nämligen placerad i ett varmt bad i en utav Royal Park Hotels sviter.

Säger inte alls att det är fel med barn.

Snarare tvärt om och jag ska förmodligen producera ett par framgent.

Däremot så är tidpunkten inte min just nu.


Finns så mycket annat jag vill göra först.

Typ leva i nuet.

Utan schema
Eller ansvar för någon annan.


Snackade med Stenbecks lillebror igår.

Han hade varit på återträff med sin gamla klass i Sundsvall.


Jag missade tyvärr min återträff med bland annat Lennart för två år sedan.
JJ vägrade gå på sin förra året.

Förstår honom.

Finns saker som gör sig bäst ogjorda.


Stenbeck junior hade bland annat träffat ett gäng damer från hans förra klass.

Den ena såg gravid ut.

Tre andra var gravid.

Den sista pratade om att bli gravid.


Stenbeck junior, som befinner sig i ett helt annat stadium av livet, visste inte vart han skulle ta vägen eller hur han skulle reagera. Var han den efterblivne som inte ens har tjej eller var flocken kvinnor han mött ett gäng som drabbats av småstadshysteri? Tyvärr fann han inte svaret på sin frågeställning. Däremot fann han i ren desperation, inte helt oväntat, århundrades flaska.


Vart vill jag då komma med all denna dynga?

Ingenstans egentligen.

Istället så ligger jag kvar i badkaret ett tag till.


Kommentarer
Postat av: Fröken

Meh! Det där är ju mitt ställe! :) Många arbetsdagar har slutat i en trött promenad till vila i Frösundavik. Det är sådär lagomt härligt att känna doften från Sturebadet när man kliver in i hissen och bara önskar att det fanns tid över för lite SPA. Låter som att ni hade en superkväll i badet! Tur att det var shiraz och inte merlot som serverades! ;) Må väl!

2009-06-15 @ 18:49:17
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Men hallå där! Så du brukar hänga där. =) Bra grejor!! Fick tipset av min syster som har kontor i samma byggnad. Hon pendlar också från Sundsvall.



När går flyttlasset för dig då?

Känns som det borde vara otäckt nära nu!

2009-06-16 @ 11:57:56
Postat av: Beatrix Vnunk

Ja, ligg kvar i badet ett tag till, vettja! Jag skulle gärna stanna ett tiotal år till om det var fysiskt möjligt;)

2009-06-17 @ 07:17:43
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Fröken

Benny: Ja det stämmer, jobbet ligger ju bara på andra sidan motorvägen, så några nätter har minsann spenderats där. Trevligt faktiskt! Det finns allt goda vita druvor kylda på flaska och härlig frulle! Det kan bli ett flyttlass! När och om det är otäckt nära vågar jag inte skriva här! ;)

Trivs du? Är du fortfarande Kungsholmare?

2009-06-17 @ 12:07:38
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: Kan du köpa skum när du har vägarna förbi ICA? Behvöer inte påpeka att jag börjar bli otäckt skrynlig nu. Ser ut som en kopia av Benjamin Button som nyfödd.



Fröken: Jag har flyttat. 400 meter närmare Fridhemsplan. Ett enormt steg! 2:a hands kontrakt i ett år. Sen blir det till att köpa. Jag trivs väldigt bra. Nästan för bra om jag ska vara ärlig. Tror med bestämdhet att jag blir kvar.... ett bra tag.

2009-06-17 @ 15:11:44
Postat av: Fröken

Benny: Skönt att flyttar ett steg i taget! :) Fridhemsplan är trevligt. Mitt andra hem har varit ovanpå Bagel deli't (sjukt goda, ett tips!) tills för några veckor tillbaka. Så nu blir det söderhäng istället.

Härligt att du stillat rastlösheten ett tag!

2009-06-17 @ 18:32:44
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Ska undersöka deras bagels så fort min kropp passerar dess port. Söder är sweet. Likaså att stilla rastlösheten. Fast ska jag vara helt ärlig så finns den trots allt lätt gnagande. Får fortfarande upp känslan "Va fan. lika bra att sälja allt och dra ut på luffen ett par år!" ibland. Men det är rätt sällan nu. Förmodligen på en mer normal nivå! =)

2009-06-18 @ 14:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0