Antar att jag får skylla mig själv

Vaknade i söndags av att sängen skakade.
Trodde det var jordbävning
Så var tyvärr inte fallet
Istället hade jag avtändning

Samma syndrom har dykt upp ett par gånger tidigare i mitt liv.
Ja alltså inte jordbävning
Utan avtändning

Oftast har det varit efter allt från vecko- till månadsberusningar.
Med kroniskt intag av trolldryck.

Den här gången hade jag druckit 6 öl
Varav fyra var trettiotreor
Det är dags att tänka om nu.

Att jag dessutom lyckades med konststycket att vara riktigt full när jag gick och la mig på lördagnatten efter detta minimala intag är nästan för tragiskt för att vara sant. Det är dags att tänka om nu.

Nu ska det dock påpekas att jag dragit ner min konsumtion av alkohol till löjligt små mängder efter detta inträffade för ungefär 1,5 år sedan. Numer är jag nästan aldrig ute. Nästan aldrig är väl ungefär en gång i veckan. Dessa få tillfällen innehåller dessutom mikroskopiska mängder med trolldryck.

Att min kropp trots detta spelar mig spratt likt ovan är nästan lika dåligt som Melodifestivalen. Det är verkligen dags at tänka om nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0