Jag spyr igen - En sann slager!

Min kropp levererar tyvärr fortfarande Antabus.

Det bevisas av gårdagen.

 

5 öl och en shot renderade nämligen i att jag var tvungen att snabbt lämna lokalen för att spy 5 gånger. Livet i den aspekten är således sig likt här i Stockholm i förhållande till i Sundsvall.

 

En annan sak som däremot är helt annorlunda är mitt tycke för kommunaltrafik. Tunnelbana är både snabbt och effektivt. Har faktiskt till och med köpt månadskort. Och dessutom använt det. Flera gånger. En ny epok i mitt liv har därmed tagit form.

 

En annan epok som däremot nyligen grävde sin egen grav var Melodifestivalen. För snälla snälla snälla! Låten som vann var väl ändå ingen slager? 

 

Fast å andra sidan är jag nog inte rätt människa att avgöra vad en slager är, eftersom mitt intresse för denna tävling är minimalt. 

 

Jag bevittnade dock kvällens ballongspektakel och tyckte att Alcazars låt var bäst, i ett rent slagerperspektiv. Det visade sig däremot, ännu en gång, att mitt tycke inte alls stämde överens med merparten av den svenska befolkningen.

 

Det i sin tur renderade i ett SMS till JJ med information om en vilja att emigrera. 

Hans svar tog ett steg längre - "Demokrati är värdelöst!"


Kommentarer
Postat av: SANIBO

haha kan ju inget annat än hålla med.

2009-03-14 @ 23:16:37
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: *DESIGN HJÄLP?*

design hjälp finns hos mig

2009-03-14 @ 23:19:09
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: k'

haha, fast operan var juj inte så mkt bättre ;P

2009-03-14 @ 23:23:09
URL: http://stajligt.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

Hahaha. Vavarejagsa!?

Kommunalt i Stockis är bra.



Hoppas du trivs!

2009-03-17 @ 11:06:43
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

torgnysdotter: Jag trivs utmärkt. Har lite dåligt samvete för att jag inte har ringt dig. Men det kommer att bli ordning och reda på det också, precis som mitt kommunala åkande!

2009-03-21 @ 13:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0