Alexander Lukas

Har ett ofantligt flyt just nu. Egentligen har jag haft det hela livet. Men den senaste tiden har allt jag tagit i blivit guld. Eller vad sägs om följande:


Brukar aldrig spela på rouletten. Men chansade med en röding senast. Träffade sedan 7 raka snurr på rött/svart. Torskade 1500 på den 8:e. Men summa sumarium hade jag vunnit 3500.


Brukar aldrig spela på sportsbetting. Men hittade en skvätt pengar på Expekt. Någon dag senare hade de 375 kronorna via ett spel blivit 1200.


Brukar normalt sätt aldrig bläddra bland CD skivorna i en CD-bok. Men gjorde den för någon vecka sedan och hittade en femhundring. Den var dock inte min utan hennes men hur stor är sannolikheten egentligen?


Brukar normalt sätt inte köpa aktier på veckobasis. Men har hoppat av och på aktier till höger och vänster den senaste tiden. Det har renderat i att min "aktieförmögenhet" att ökat med 80% på två månader och att jag dessutom har fått ett uppgraderat medlemskap på Avanza till Platina.


Och slutligen det som gör min lycka total. Brukar normalt sätt inte gissa "hur mycket pengar är det i burken". Men min kollega hade en liten slant med pengar i en blomkruka. Han sträckte över den till mig med frågan gissa hur mycket det är, den som är närmast vinner en vätsketransport, iform av kaffe, te eller dyligt av den andre.


Efter noggrann granskning gav jag mitt svar. 250 riksdaler!

Kollegan trodde med säkerhet att det fanns 297.50 i burken.


Det ger efter lite snabb matematik ett snitt på 273.75. Jag skulle alltså vinna tävlingen med det enorma priset om pengabingen innehöll mindre än 273.75. Spänningen var elektrisk när min kollega återvände från växlingen.


Den samlade förmögenheten i krukan hade varit 273.50.

En förkrossande seger för en man som redan vunnit det mesta.


Skamset fick min kollega vandra de oerhörda 26 metrarna till vattenhållet för att hämta mitt pris. Pappmuggens innehöll som var vatten efter mitt önskemål smakade som Penfolds Grange.


Att all jordens tur har landat i min famn är något som måste utnyttjas. Därför kommer här nästa kapitel. Brukar normalt sätt inte spela på hästar. Men vad har jag för val? Vinner ju i allt jag tar i just nu. Funderar därför på att chansa hej vilt i helgens elitlopp.


Har alltid hävdat att nr 9 är mitt lyckonummer. Det har dock sällan visat sig stämma. Aldrig vid närmare eftertanke. Vilken häst som döljer sig bakom detta nummer har jag dessutom ingen aning om. Men i denna medvind kan inte ens siffran nio svika mig!


Kommentarer
Postat av: Lill-Jan

Häst nummer 9 ja... Kan inte misslyckas! Liksom att lasta på blått på rouletten eller att pricka in 14 rätt på stryktipset! Hahahahahaha

2009-05-31 @ 14:31:30
Postat av: Kristin aka Stene

Satt tidigare ikväll på Jops med Emma och Patrik och käka efter en lång bilfärd. Jag var småfrusen och Patrik fick klocka mig medans jag rusade hem efter kofta. Åter vid bordet, andfådd, gissar jag snabbt och säkert på 1.15. Jajjemen! På sekunden! Det är garanterat början på mitt flyt. :)

2009-05-31 @ 22:54:22
Postat av: Beatrix Vnunk

Benny, oavsett du vill det eller inte så är jag din påtvingade nya släkting och du får gärna komma och ta hand om min ekonomi. Man tackar.

2009-06-01 @ 07:54:07
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Lill-Jan: Med mitt flax är allt möjligt!! =) På tal om något annat. Vi pratar aldrig med varandra. Den enda uppdatering om ditt liv jag har att tillhandahålla är via Jan "Inte vet ja - hyfsat tror ja". Den informationen är mer än bristfällig. Måste göra något åt detta inom kort!



Krstin aka Stene: Stene?! Var detta något som uppkom efter jag svalt 3 liter vin i lördags?! På tal om din flyt. Inte förvånad. Fint folk förtjänar flax!



Beatrix Vnunk: En konsultation i bondröta kostar ett glas vin. Du blir en rikare människa och jag blir lurig. Win-win situation!!

2009-06-01 @ 13:29:37
Postat av: Kristin aka Stene

Japp, det uppkom i helgen, men dock inte utav dig (du hade ju fullt upp med att springa maran=). Men uppfinnarjocken hade även han svalt 3 liter vin, minst...

2009-06-01 @ 22:35:08
Postat av: Syster yster

Fortsatt flyt tydligen, idag ramlade de in 1200 :- till för din del :)

2009-06-03 @ 12:32:40
Postat av: håkan

Helvete Maggan. Jag visste att jag skulle låtit dig tagit hand om mina slantar när de fanns tillgängliga. Fan.

2009-06-03 @ 12:57:46
URL: http://cramp.se
Postat av: Benny

Syster Yster: Degen rullar in det går bra nu. Rysk kaviar på mitt bord, det går bra nu.



håkan: Ny site. Det var som fan. måste jag genast studera närmare.

2009-06-03 @ 16:26:32
Postat av: Jakob Nilsson

Ibland har man bara flyt och även om folk bara tror det är slump så tycker jag det ofta går i vågor. När jag spelar på sport så kan jag ofta vinna i flera veckor i rad och sen helt plötsligt så vänder det.

Postat av: Benny

Tror definitivt på att man är inne i perioder med välgång.

Men precis som du påpekar kan det vända snabbt som blixten.

2009-11-08 @ 14:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0