Trygghetssökande norrlänningar

Rulla ut röda mattan

Ställ skumpan på kylning

Och förbered en ankomst utöver det vanliga

För Benny Bling Bling, i egen "hög" person, anländer till Sundsvall ikväll.


Varför denna utsvävning?

  1. Pablo fyller 30 - Svenssons skall intas mellan 18-22!
  2. Möbler skall hämtas och fraktas söderöver.

Möblernas transport går att härleda till att nycklarna till det kommande årets boende hämtades upp igår. Som vanligt har jag haft en ohygglig tur när mina vantar hamnade på dessa nycklar.


Lägenheten i sig är helt nybyggd - ingen har bott där.

Det är en liten 2:a med balkong.

Ligger placerad där Rolandshovsparken möter Norr Mälarstrand.


Damen som skall hyra ut lägenheten jobbar på banken.

Damen har köpt lägenheten till sin dotter.

Dottern är bara 14 och får vänta på sin present i fyra år.


Damen la därför ut den på vår interna hemsida.

Hon fick runt 50 intresseanmälningar första dagen.

Att hon valde undertecknad kan endast förklaras av en vit lögn.


La fram mitt case enligt följande: Norrlänning som flyttat söderöver med flicka på grund av arbete. Norrlänningar gillar trygghet och tycker Stockholms bostadsmarkand är läskig. Norrlänningar vill ha en stabil grund att stå på inför framtiden för att känna sig som hemma i denna otäcka huvudstad. Norrlänningarna blev överlyckliga (så glad är sällan en norrlänning) när denna annons fick se dagsljus. Norrlänningarna hoppas nu innerligt att damen kan tänka sig att hjälpa oss i vårt sökande efter en fast punkt i livet, i en annars ovis värld.


Hon köpte allt.

Helt otroligt.


Så ikväll skall inte endast Pablo firas

Även boendefrågan får sig en skål.

Finns alltså möjlighet för en oerhörd flaska!


Så fram med de röda mattorna.

Fram!


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Jag är också norrlänning. Varför har ingen lärt mig norrlandsknepen!? Fnys.

2009-05-22 @ 09:28:35
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Stockholmissen

Menar du Rålambshovsparken?

2009-05-22 @ 21:12:18
Postat av: Svar på tal

Stockholmissen: ska du ha bernässås i ögat eller?

2009-05-25 @ 01:50:23
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: Jag erbjuder kostnadsfria kurser. Har dock sett ett minskat intresse från mina kunder sedan jag slutat serverat öl.



Stockholmissen: Det är precis den parken jag menar. Hur kunde du förstå det? Din begåvning står jämsides med ett mediums. Jag står handfallen inför dig.



Skämt och sido.

Jag är nyinflyttad.

Min kunskap om det mesta är mediokert!



Svar på tal: Nej nej! Kasta den åt mitt håll istället!!

2009-05-25 @ 10:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0