42

Under mina första 15 levnadsår mötte jag kontinuerligt på klockslaget 22:22. Strax efter jag fick en moped till mitt förfogande så lämnade tack och lov dessa tvåor mitt liv. Mestadels på grund utav att min moppe gick mycket fortare än ljuset och därmed tiden.

 

Ett par år senare började nästa klockslag förfölja mig.

12:34

 

Ett par gånger i veckan möter jag därför denna enerverande sifferkombination.

Att detta skulle vara en slump är jag alldeles för klipsk för att påstå.

Istället så tror jag att dessa siffror är svaret på frågan om mitt liv.

 

Hur detta ska analyseras vidare har jag ingen uppfattning om.

Men idag var det femte dagen i rad som jag möttes av 12:34.

Det borde betyda att jag är lösningen på spåret.

 

Finner jag svaret så ska jag försöka förklara det i skrift. Som en fortsättning på boken Liftarens Guide till Galaxen där svaret på "den yttersta frågan om livet, universum och allting” är 42.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0