Bränner fett i baren

Höstmörker.

Tristess.

Växande kista.

Samtliga indigrienser i ett nyttigt investeringsbeslut jag gjort.

 

Nämligen att köpa träningskort.

För ett helt år.

 

Det i sig är väl egentligen ingen stor grej.

Det som däremot är en gigantisk nyhet är följande:

 

Gurra (aka Doc Holliday, aka Jan Stenbeck, aka Sheriffen, aka Storjävla Tägtströms pojken) tränade i onsdags. Under ledning av hans nyfunna personliga tränare drog Gurra av ett squashpass med plusmeny i form utav 100 situps.

 

Gurra firade sedan sina genomförda situps med en fylla på torsdagen. Eftersom trolldrycken fanns kvar i blodet när han vaknade på fredagen fanns det inget att tveka på. Fortsatt drickning påbörjades. När klockan hade vandrat ytterligare 24 timmar var Gurra fortfarande full och insåg att han inte skulle genomföra det planerade squashpasset på lördagen.

 

Han SMS:ade då sin PT och förklarade lägget. Denna ska då enligt utsago har klargjort för Gurra att han inte bara kunde ställa in ett träningspass.

 

Då kom Gurra på hur han skulle sammanföra nytta och nöje. Med mobilen som kamera filmade han sig själv göra armhävningar på golvet på kvarterskrogen Svenssons. Denna filmsnutt skickades sedan till PT:n med texten: Är på Svenssons och tränar för fullt!

 

Stor humor.

Som lyser upp höstmörkret!

Kommentarer
Postat av: Gurk

Fast nu kan det kanske vara färdigtränat för Gösten. PT's gillar inte när fyllor kommer ivägen för motion

2009-11-09 @ 07:07:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Fylla förespråkas sällan i träningssammanhang. Dart, biljard, golf & bridge undantaget, då istället ett väl tilltaget inflöde på alkohol förbättrar prestationsförmågan oerhört. Kanske därför du varit så lyckad som biljardspelare?



Tror dock också tyvärr att Gurra har gjort sitt inom träningslivet. Synd. Om någon hade kunnat fått honom att löpa likt en gepard i squashhallen så var det Herr T!

2009-11-09 @ 11:45:25
Postat av: Gurra

Kom just hem efter en timmespromenad nu. Jag behöver ingen PT, jag är järnviljan själv.

Träffade dock på min före detta PT i går och han var osant tiltad. När jag stod och bowlade kom det in en jättetallrik med strips och dressing som han tyckte att jag skulle trycka i mig. Jag åt emellertid inte ett enda.

2009-11-09 @ 14:16:22
Postat av: Benny

hahaha!

Vad som är sant i din kommentar är högst oklart.

1. En timmes promenad - utan pistolhot? Känns avlägset.

2. En stripstallrik med dressing inom en arms räckvidd och du äter inte? Finns inte på den karta jag känner till.

3. Båda punkterna ovan ska dessutom analyseras med stöd av jättefylladagarna innan. Att då säga nej till dressing och bjuda på morgonpromenader är för mycket för att jag ska tro på det! Min din (tidigare) PT kanske köper storyn! =)



2009-11-09 @ 15:51:08
Postat av: Fredrik Montsson

Gusten. Om du läser detta. Du vet att du har en stående inbjudan till Camp Frankie Montell i Stockholm. Här erbjuds morgonpromenader i vackra miljöer, kaffe som främsta näring, nollintag på alc%-fronten och förstklassig coachning i form av direkta hot och förlöjlande kommentarer! Du kommer väga som ett nyvikt pappersflygplan när du återvänder (troligtvis nykn***ad) till skogarna för att erövra ny mark och sväva fram på dina Gurrasneakers som du då förtjänar!



//Alla som inte gör 100 sit-ups nu(!) måste köra randompryl ur sexpåsen på sig själv.

2009-11-12 @ 21:55:53
Postat av: Gurra

Hahaha! Synd att man har ett jobb att sköta. Annars hade saken varit biff :)

2009-11-13 @ 13:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0