Dricker du mycke nuå?

Törstläppen plockar upp telefonen.

Ringer en bekant som är född och uppvuxen i 08 området.

- Sugen på att komma ner på Cafe Rival och ta ett glas vin?

- Vin? Klockan är inte ens ett. Hör av mig senare.

 

Törstläppen lägger på. Kollar på den tomma flaska som står bredvid oss.

- Han tyckte det var för tidigt för ett glas vin. Tordes inte säga att vi redan dragit i oss en flaska.

 

Vi skrattar åt situationen och fortsatte på vår inslagna väg.

Strax därefter dyker en gammal legend från gymnasietiden upp i lokalen.

 

Legend kan vara en överdrift.

Han pratat med karln en gång.

Under en jättefylla i metropolen Tallnäs.

Han gick under smeknamnet BackaOlle.

Varför har jag ingen som helst aning.

 

Blev däremot så paff när helt plötsligt stod framför mig så jag slängde ur mig ett "Tjena." Han kollade på mig, funderade en sekund, och kom sedan på.

 

- Aha är det du. Sannerligen länge sedan man såg dig.

 

Därefter blev det tyst ett par sekunder.

Till slut kollar jag upp på honom igen.

 

- Dricker du mycke nuå?

 

Han kollar med oroliga och fundersamma ögon på mig. Vrider sin kropp lite obekvämt.

 

- Nja. Det blir inte så ofta nuförtiden.

 

Hans (förmodade) flickvän ger honom sedan djävulsögat.

Han blir ännu mer nervös.

Sekunden senare lämnar de lokalen.

 

Törstläppen gapskrattar.

Jag likaså.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Haha, snacka om att den kommentaren är en isbrytare helt i plåt.... hohohohoho

2009-11-01 @ 20:11:37
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: W.

http://img265.imageshack.us/img265/3483/tumblrkrculobj8i1qz9qdf.jpg

2009-11-02 @ 14:06:32
Postat av: Benny

Gurk: Tycker själv det var väldigt roligt. Att fråga en nästintill vilt främmande människa om han dricker mycket nuå kan inte göra annat än personen i fråga skakig. Speciellt om karln har varit en gigantisk törstläpp som nyss slutat dricka. Som det kändes i det här fallet.



W.: Dricker du mycket nuå?

2009-11-05 @ 10:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0