Årets tröttaste vecka

Enligt Metro så är den vecka vi genomlider just nu den tröttaste på hela året. Detta beror mestadels på att vi ställt om klockan till vintertid. 8 % av de som arbetar väljer till och med att sjukskriva sig, på grund av trötthet.

 

Jag är inte förvånad.

Har själv varit helt utmattad.

Inte skapat något av värde efter avslutad arbetsdag.

Legat i soffan, som denna vecka blivit säng, och vridit mig.

Avverkat fyra filmer, tagit tupplurar och sovit.

 

Hoppas denna usla trend upphör snarast.

Annars riskerar olyckliga november, om möjligt, att bli sämre än vanligt.


Kommentarer
Postat av: W.

Instämmer till fullo. Har varit TOTALT kraschad hela veckan. Men snart är oktober över, för att följas upp av årets i särklass sämsta månad. Suicidal times ahead.

2009-10-29 @ 15:21:01
Postat av: Mims

Ja men faktiskt..mitt engagemang för omvärlden sträcker sig just nu så långt som jag får betalt för. I övrigt umgås jag helst med soffa, tekopp och böcker. Tröttma.

2009-10-29 @ 17:21:11
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Benny

W.: Om du köper snaran så fixar jag avskedsgroggen!



Mims: Enligt rykte kommer du snart att få agera psykolog. Anledningen är att din kille lovat att hjälpa Gustav i form. Det kommer tyvärr endast att leda till enorm utmattning. Och då menar jag inte fysiskt för Gustav utan psykiskt... för din kille.



Men lyckas han få Gustavs kropp att börja träna så kommer han utan som helst konkurrens blir årets drake nästa år.

2009-10-29 @ 18:36:22
Postat av: Beatrix Vnunk

Det skulle vara kul att vara provocerande pigg nu, avge små glädjetjut och tala om träning, body and mind. Men nä...

...jag och mina tretton extra och bråkiga kilon bedriver också soffliv och tomt stirrande.

2009-10-29 @ 20:12:55
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Mims

Bevare oss...frågan är väl vem som kommer explodera först...min killes tjurighet och Gurras lathet står nog i ungefär likvärdiga proportioner..du råkar inte veta när detta ska inträffa? Tänkte jag skulle börja planera ev utlandsresa redan nu.

2009-10-29 @ 23:19:51
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Gurk

Ja Gurras kom-i-form program vill man inte direkt missa. Det måste dokumenteras till eftervärlden.



För övrigt begriper jag inte hur ni kan dissa november så hårt. Bara en sån sak som att jag fyller år då gör den värd att genomlida med ett leende på läpparna.

2009-10-30 @ 02:28:24
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Mims

Gurk: Det kanske är överlevnadstaktikten? Gurra får flytta in här så filmar jag medans dom så sakteliga tar livet av varandra i viljornas kamp? Kontakter på strix, någon?

2009-10-30 @ 12:35:00
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Benny

Beatrix: Har nys genomfört en djupgående studie på kontoret. 96 % svarade att de har känt sig ovanligt trött den här veckan. Märkligt. Hade ingen aning om att "tröttveckan" existerade. Men du... skulle inte tjockisen göra entre tidigare än beräknat?



Mims: Enligt rykte så pågår redan övertalningsförsök. Första förfrågan duckade Gustav för med en trasslig bortförklaring. Låt mig säga att jag inte är förvånad.



Gurk Mims & Beatrix: Eftersom du Gurken är arbetslös kan du väl hålla i kameran och filma allt. Mims kan sedan sköta intervjuer och göra "hemma hos" reportage. Beatrix har säkert känningar inom strix.



Detta kommer slå alla tiders tittarrekord.

2009-10-30 @ 12:56:29
Postat av: Gurk

Mims: Hämta ner extrasängen från vinden och göm spriten! Reportaget är intressant så länge STRIX är samarbetsvilliga på förskotts-punkten.



Benny: Jag är en aktiv egenföretagare, eller åtminstone en av de mest upptagna arbetslösa jag stött på.

2009-10-30 @ 13:09:03
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Mims

Vi får sätta lås på spriten. Jag kan laga mat. Egentligen är det en utmärkt idé, vart är Gurra?

2009-10-30 @ 14:03:30
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: t

nog nu!...inga fler ide'er från eran sida tack... :P

2009-10-31 @ 05:06:54
Postat av: Benny

Gurk: Aktiv har precis fått en helt ny betydelse. Intressant. På tal om det, jag har för övrigt också känt mig enormt aktiv denna vecka!



Mims: På både sprit och plånbok om jag får bjuda på ett stalltips! Och jag instämmer i din fråga, vart är Gurra?! Kan väl inte vara som så att han gömmer sig på gymmet?



t: Hehe.. Du vet väl att du antagit en svårare arbetsuppgift än att lösa arbetslöshet och världsfred. =)

2009-10-31 @ 10:57:10
Postat av: Gurra

1) Det finns inget lås som kan hålla mig från spriten.

2) Mat låter bra. Tror jag kan klämma in en sittning mellan lunchburgaren och kvällspizzan.

3) I morrn kör vi.

2009-11-02 @ 03:31:52
Postat av: Mims

Gurra; Haha, verkar som att din pt har gått i strejk...eller så blev han skraj, vet inte..

2009-11-02 @ 13:57:37
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Gurra

Surrade med min pt i dag. Han skulle boka två tider på squashhallen. Jag kommer inte undan.

2009-11-02 @ 16:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0