Balkongperspektiv

Solen skiner
Endorfinerna ser ljuset, trots avsaknad av trolldryck
På gården nedanför hörs barnfamiljernas glada tillrop. Solen får till och med dem att lysa och för en stund känner jag samhörighet med dessa människor från Mars.
Telefonen får mig att vakna upp ur galenskapen.
Barre Berra är som vanligt söndagsfull.
JJ fnittrar likt en fjortonåring i bakgrunden.
Av en slump så viskar Spotify Its better to burn out then to fade away.
Vill genast teleportera mig till dem i Skogås.
Men avståndet, som är Stockholms akilles häl, gör att jag sitter kvar.
Går istället in i lägenheten och blandar en Tangueray och Tonic. Under normala omständigheter konsumerar jag inte alkohol på söndagar. Men stunden är för unik för att förspillas på grund av karaktär.
Det är just det i unika i de fyra årstider som gör Sverige så speciellt.
Allt från novembers miserabla begravning till aprils pånyttfödelse.
Så skål mina vänner.
Skål!
Solen skiner
Endorfinerna ser ljuset, trots avsaknad av trolldryck.
-
Det är det i unika i de fyra årstider som gör Sverige så speciellt.
Allt från novembers miserabla begravning till aprils pånyttfödelse.
-
På gården nedanför hörs barnfamiljernas glada tillrop. Solen får till och med dem att lysa och för en stund känner jag samhörighet med dessa människor från Mars.
-
Telefonen får mig att vakna upp ur galenskapen.
Barre Berra är som vanligt söndagsfull.
JJ fnittrar likt en fjortonåring i bakgrunden.
Av en slump så viskar Spotify Its better to burn out then to fade away.
Vill genast teleportera mig till dem i Skogås.
Men avståndet, som är Stockholms akilles häl, gör att jag sitter kvar.
-
Går istället in i lägenheten och blandar en Tangueray och Tonic. Under normala omständigheter konsumerar jag inte alkohol på söndagar. Men stunden är för unik för att förspillas på grund av karaktär.
-
Så skål mina vänner.
Skål!
-

Kommentarer
Postat av: Håkan

Vilken fantastisk bild! Det är ytterst sällan jag blir sugen på sprit, men det där skapade ett litet ryck i tarmen...

2010-04-12 @ 12:48:38
URL: http://www.cramp.se/magazine
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk bild! Det är ytterst sällan jag blir sugen på sprit, men det där skapade ett litet ryck i tarmen...

2010-04-12 @ 12:49:52
Postat av: Benny

Utlovar en bjugrogg om du masar hit din välanvända rumpa!

2010-04-12 @ 21:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0