Borneo

Landade på ön som tillhör tre länder runt lunch.
Firade traditionsmässigt med Bloddy Mary vid poolen.
Konstaterade sedan att det fanns rejält med blomster på vår balkong.
Blev så glad av alla färgglada blommor att jag slängde mig ut i den spektakulära äventyrsbanan.
Poolvakten blev vansinnig på mitt agerande så jag var tvungen att gömma mig bakom lämpligt föremål.
Men trots mitt utmärkta gömställe kom han flygande mot mig med en hisklig fart.
Tog då till flykt mot djungeln.
Där stötte vi på både det ena och det andra vilda djuret.
Poolvakten blev så vansinnig på min katt och råtta lek att han fick manisk analklåda.
Landade på ön som delas av tre länder runt lunch.
Firade traditionsmässigt med Bloddy Mary vid poolen.
Konstaterade sedan att det fanns rejält med blomster på vår balkong.
Blev så glad av alla färgglada blommor att jag slängde mig ut i den spektakulära äventyrsbanan.
Poolvakten blev vansinnig på mitt agerande så jag var tvungen att gömma mig bakom lämpligt föremål.
Men trots mitt utmärkta gömställe kom han flygande mot mig med en hisklig fart.
Tog då till flykt mot djungeln.
Där stötte vi på både det ena och det andra vilda djuret.
Poolvakten jagade oss via diverse utsända spioner.
Men vi rörde oss snabbt och osynligt längs floden.
Poolvakten blev så vansinnig på vår katt och råtta lek att han fick manisk analklåda.
Efter en klassisk tittfint lämnade vi den hårige bakom oss och för ett besök på Turtle Island.
Ön tillåter 40 stycken turister per natt. Tidsfördriv att sysselsätta sig med är snäckplockning och blomsterskådning.
Eller gå en promenad på stranden
Därefter kunde man titta på solnedgången om man fann sådant intressant
Men det som var öns stora huvudattraktion var först att bevittna havssköldpaddor och dess äggläggning.
Och därefter släppa ut ett gäng minisar på stranden för att följa deras stapplande steg ner mot vattnet där de tog sina första simtag.
Väl tillbaka på fastlandet firade vi slutligen med engelsk hak från koloniala tider.
Borneo får betyget "stora ovationer" på grund av regnskogens dunkla charm, djurlivets fantastiska bredd och poolvaktens fräsiga frisyr.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Borneo är en av mina bästa resor någonsin! Dit vill jag tillbaka.

2010-04-13 @ 15:21:31
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Kanske kan vara läge för en topp 3 eller 5 lista på dina resemål genom tiderna. Jag kan kontra på min blogg sen! =)

2010-04-16 @ 11:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0