Bättre ett skellett än en viltstek

Pratade med TorparJan i morse.

Berättade om mina löprundor.

Han som sprungit hela sitt liv blev mäkta imponerad.

 

Det blev han däremot inte när han hörde anledningen.

 

-         74,6?! Du kan inte mena allvar? Fy fan! Själv så väger jag 63 – 64. Det gäller att vara smal så både varg och björn ser mig som ett skellett istället för en viltstek.

 

Han fortsatte sedan med att beklaga sig över börsen utveckling de senaste dagarna. La därefter till att demokraterna (som han kallar sossarna) hävdade att Sverige har högst arbetslöshet i Europa. Det kan väl inte stämma, frågade han mig.

 

Hann knappt svara innan han gick vidare i sitt resonemang. - Fast de hittar väl på allt möjligt numer för att försöka rädda det som räddas kan.

 

Jag frågade vad han trodde om valet.

 

-         Den där Mona Sahlin vill jag då under inga omständigheter ha som statsminister. Demokraterna brukar ha bra ledare. Men den där ger jag inte mycket för. Varje gång hon öppnar munnen så tappar dom väljare. Hoppas att hon pratar oavbrutet fram tills valet.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Han verkar helt fantastisk Torpar-Jan. Nästan så man kan tro att han har strypt en tjäder.

2010-08-13 @ 23:48:25
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Syster yster

Hahahaha Torpar Jan är kin han!

2010-08-16 @ 09:13:42
Postat av: Syster yster

KING! :)

2010-08-16 @ 09:14:16
Postat av: Benny

Gurk: Att strypningen inte finns på film är inget annat än storstilat elände!



SysterYster: Överstechef!

2010-08-16 @ 09:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0