Dubbelfel

Planen var att hjälpa Barre Berrha med ett flyttlast.
Sedan åka hem.
Se en film med Hon.
Sova.
Träna lördag morgon.
Kan väl inte, nu i efterhand, säga att jag följde mitt schema till punkt och pricka.
För när väl flyttlasset var avklarat kollade jag och JJ på varandra med frågande blickar. Därefter nickade vi instämmande. För två glas var vi väl alla fall värd?
Strax därefter satt vi på El Diablo.
Drack Ginger and Chili Margartias.
Sen dök oväntat nog en flaska rött fram på bördet.
Ringde Hon och förklarade att den utlovade filmen hade blivit bortprioriterad.
Innan samtalet var slut stod det ytterliggare en Margarita vid min sida.
Sen gjorde vi en rokad och förflyttades oss till Amaranten.
GT.
Järn. (i plural)
Bira.
Ytterliggare förflyttning till Lokal. När väl första beställningen (4 bira och 4 järn) anlände kollade jag på JJ och fick ur mig, jag drar. Sekunden senare gick jag med strejfade steg mot hemmets trygga vrå.
Har sovit i omgångar tills nu.
Vilket satans dubbelfel!
Sträckte mig efter luren.
Ringde JJ.
Han låg också kvar i sängen.
Lät så där härligt sliten.
Han hade tydligen dragit på Solidaritet.
Hängt kvar till stängning.
Gått fel.
Slutligen hittat en T-banestation.
Anlänt hem vid 6.
Efter vi lagt på började jag skriva på detta blogginlägg.
Här ringer telefonen.
Stenbeck i andra ändan.
- Hur kom ni in på White Room igår?
- Jag var inte på White Room.
- Var du inte?
- Nej.
- VA?! Jag träffade ju dig.
- Hehe.. Nej det kan du inte ha gjort. Däremot sa JJ att han träffat dig på Solidaritet.
- Aha, var det bara JJ jag träffade. Fick för mig att det var du också. Men jag är alla fall helt säker på att det var på White Room jag träffade JJ.
Stenbeck fortsatte sedan med - Jag är fortfarande helt kanon. Vaknade kvart över tre. Började jobba tre. Går runt nu på tidningen och gör high five med storcheferna. Fy fan. Var tvungen att fly fältet och få i mig en parisare så jag förhoppningsvis nyktrar till någon gång.
Verkar sannerligen som jag har krya kompisar.
Den ena har ingen koll på vart han är.
Den andre ingen koll på vilka han träffar.
Inte konstigt att man hamnar i trassligheter ibland.
Planen var att hjälpa Barre Berrha med ett flyttlast.
Sedan åka hem.
Se en film med Hon.
Sova.
Träna lördag morgon.
Kan väl inte, nu i efterhand, säga att jag följde mitt schema till punkt och pricka.
--
För när väl flyttlasset var avklarat kollade jag och JJ på varandra med frågande blickar. Därefter nickade vi instämmande. För två glas var vi väl alla fall värd?
--
Strax därefter satt vi på El Diablo.
Drack Ginger and Chili Margartias.
Sen dök oväntat nog en flaska rött fram på bordet.
Ringde Hon och förklarade att den utlovade filmen hade blivit bortprioriterad.
Innan samtalet var slut stod det ytterliggare en Margarita vid min sida.
--
Sen gjorde vi en rokad och förflyttades oss till Amaranten.
GT.
Järn. (i plural)
Bira.
--
Ytterliggare förflyttning till Lokal. När väl första beställningen (4 bira och 4 järn) anlände kollade jag på JJ och fick ur mig, jag drar. Sekunden senare gick jag med strejfade steg mot hemmets trygga vrå.
--
Har sovit i omgångar tills nu.
Vilket satans dubbelfel!
--
Sträckte mig efter luren.
Ringde JJ.
--
Han låg också kvar i sängen.
Lät sådär härligt sliten.
--
Han hade tydligen dragit på Solidaritet.
Hängt kvar till stängning.
Gått fel.
Slutligen hittat en T-banestation.
Anlänt hem vid 6.
--
Efter vi lagt på började jag skriva på detta blogginlägg.
Här ringer telefonen.
Stenbeck i andra ändan.
--
- Hur kom ni in på White Room igår?
- Jag var inte på White Room.
- Var du inte?
- Nej.
- VA?! Jag träffade ju dig.
- Hehe.. Nej det kan du inte ha gjort. Däremot sa JJ att han träffat dig på Solidaritet.
- Aha, var det bara JJ jag träffade. Fick för mig att det var du också. Men jag är alla fall helt säker på att det var på White Room jag träffade JJ.
--
Stenbeck fortsatte sedan med - Jag är fortfarande helt kanon. Vaknade kvart över tre. Började jobba tre. Går runt nu på tidningen och gör high five med storcheferna. Fy fan. Var tvungen att fly fältet och få i mig en parisare så jag förhoppningsvis nyktrar till någon gång.
--
Verkar sannerligen som jag har krya kompisar.
Den ena har ingen koll på vart han är.
Den andre ingen koll på vilka han träffar.
Inte konstigt att man hamnar i trassligheter ibland.
--

Kommentarer
Postat av: fd skorpan

Jag VET att JJ var på White Room. Han bar brun skinnjacka, smugglade in en basebollkeps som sedan satt på huvudet medans han motvilligt fick skumpa sprutat över hela sig själv av unga brats.

2010-08-29 @ 17:25:38
Postat av: Benny

Känns bra att någon i bekantskapskretsen har koll. =)

2010-09-02 @ 23:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0