En befläckad flagga på halvstång

Vet egentligen inte vart jag ska börja.

Men låt mig säga så här.

 

När nyheterna visar upplopp i exempelvis Palestina med stenkastning och förödelse så suckar många svenskar och säger - Jag fattar inte vad dom håller på med. Måste dom förstöra och jävlas hela tiden.. Det svensken då också säkerligen tänker är att någon stenkastning håller vi då inte på med i vårt vackra och överlägsna land.

 

Min uppfattning om palestinierna är precis tvärt om. Är förvånad att de inte kastar mer sten. Att de inte oftare skriker rakt ut.

 

När det däremot kommer till raketattacker mot civila så har jag ingen förståelse. Då det givetvis tolkas som en krigshandling av neandertalarna från grannlandet.

 

Men stenkastning och upplopp köper jag. Fullt ut!

 

De är trots allt fängslade i sitt eget land och lever i en misär som gemene man i detta underliga land saknar uppfattning om.

 

Det som emellertid får mig att koka fullständigt är hur vi svenskar beter oss. För trots att vi varken är belägrade eller lever i misär så kastar vi sten mot oskyldiga. Vi är dessutom så jävla fega att vi överfaller en grupp med individer som både är färre till antal och som är på besök i vårt (smutsiga) land.

 

Det är fan skandal.

Och som svensk skäms jag.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Vilket klokt och bra inlägg! Puss på dig lillebror

2010-08-20 @ 14:44:21
Postat av: Gurk

När det kommer till trassliga länder där hemska saker händer, hade jag länge ingen som helt förståelse eller sympati.



Men allt eftersom jag blivit klokare har jag lärt mig förstå att det här är människor som saknar fri vilja. Uppfostrade i ett samhälle som inte ger samma mentala frihet blir man nog väldigt "insnöad" sett från vårt västerländska perspektiv.



Efter att kommit till den insikten har jag varit mycket mer förstående kring vad som händer. Precis som i poker handlar det om att sätta sig i en annan människas position och tänka därifrån.

2010-08-21 @ 19:01:45
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

SysterYster: Blir på en enorm ånga! Fotbollshuliganer måste vara bland de mest IQ befriade Svearike har skapat.



Gurk: Växer man upp i galenskap så blir man nog med största sannolikhet galen. Precis som man oftast blir törstig om man hela tiden umgås med törstiga människor.



På tal om det. Hur gick det med din nyktra helg?

2010-08-22 @ 09:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0