Jakob Hellman – Mats Sundin

Streamade Allsång på Skansen igår.

Hade fått tips om Jakob Hellmans medverkan.

 

Han var precis så overklig som jag hade förutspått.

Ena sekunden levererade han stordåd.

För att i nästa sekund flacka med blicken.

Fundera kring vart han var.

Vad han gjorde där.

För att i nästa sekund återigen fasta blicken vid något.

Och ännu en gång bli ett med musiken.

 

Hade haft planer på att beskåda en konsert med honom nu på fredag i Eskilstuna då nostalgitrippen Forever Young går av stapeln.

 

Men trots att jag föddes 81 så är jag för ung för evenemangets setlist. När jag dessutom tror att en stor scen med höga förväntningar kan få Jakob att spy, vill jag hellre ha kvar drömbilden av honom i mitt huvud.

 

Om ni däremot vill lyssna till en legend, som varken lider av prestationsångest eller oklar verklighetsuppfattning, så lyssna på Mats Sundin som sommarpratare. Han lyckades till och med överträffa den drömbild jag hade av honom innan jag tryckte på play.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Hellman är en yrkepa av rang. Klart han inte är på samma planet som oss andra.



Kolla The Baseballs istället med Hot'n'cold. Rätt skönt även om inte rockabilly är någon föravoritmusik för mig.



//Trött

2010-08-11 @ 09:04:13
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Ska undersökas vid tillfälle. Typ redan ikväll!



Ett tips till dig som nybliven arbetare: Försök att lägga dig senast halv elva en vardag varje vecka. Det raderar mycket av den irriterande tröttheten.

2010-08-11 @ 09:39:41
Postat av: Gurk

Tack för tipset, hade ingen aning om att graden av trötthet sitter i hop med hur lite man sover.



Tror inte jag lagt mig före 24:00 en enda gång dom senaste 10 åren, och jag har svårt att se hur det ska kunda hända framöver med.



Men tanken är bra och ska åtminstone finnas där på kvällarna för att gnaga lite på mitt samvete :)

2010-08-11 @ 13:13:55
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Det var lite av en pik till ett nattmonster som dig som de senaste åren levererat de flesta blogginläggen 04:32 på morgonen. =)



Rätt långt bort från den vardagliga arbetslivet för oss dödliga.

2010-08-11 @ 13:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0