Lek med mig!

Telefonen ringde vid sex.
Hörde omgående vinets stämma.
Rösten vädjande om uppslag.
Jag som skulle vara duktig duckade och la på.
Några timmar senare ringde han igen.
Packad som en pudding.
En ensam fylla på flertalet timmar sätter sina spår.
Trots att jag precis halkat ner i en pöl öl höll jag honom på halster.
En timme senare var det min tur att ringa 112.
Då hade han däckat.
Det tackar jag för idag. För en batalj med JJ, när han redan innan ankomst är mustigt berusad, kan omöjligt ha slutat bra.
Telefonen ringde vid sex.
Hörde omgående vinets stämma.
Rösten vädjande om uppslag.
Jag som skulle vara duktig, duckade och la på.
--
Några timmar senare ringde han igen.
Packad som en pudding.
En ensam fylla på flertalet timmar sätter sina spår.
Trots att jag precis halkat ner i en pöl öl höll jag honom på halster.
--
En timme senare var det min tur att ringa 112.
Då hade han däckat.
--
Det tackade jag för dagen efter. För en batalj med JJ, när han redan innan ankomst är mustigt berusad, kan omöjligt ha slutat bra.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Rädd men road!

2010-08-22 @ 11:10:51
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Jag skrattade gott... dagen efter då han ringde upp mig.

Han hade noll koll på att han ringt mig vid halv elva.

2010-08-22 @ 18:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0