Offline - som sig bör.

Loggade in på Facebook.

Kollade lite bilder och läste statusuppdateringar.

Det finns vissa bland mina vänner som alltid levererar.

 

Därefter tryckte jag oaktsamt på chatfunktionen som varit avstängd sedan den startade. Förstod inte alls vad som skulle befinna sig bakom en knapptryckning. Hela jävla världen var tydligen ”online”. Värre än att logga in på MSN. Jag började maniskt leta efter urloggningsfunktionen. De fem – sex sekunder som detta tog kändes som en evighet och jag var innerligt rädd för att någon skulle ta kontakt. Sannolikheten för detta var väl si så där 1 på 10 000. Men rädslan för att det skulle ske var som sagt påtaglig.

 

Nu över till något mycket trevligare. Har äntligen sett ett par filmen efter några månader med dålig frekvens.

 

Inledde med Snabba cash i söndags.

-         Inte nöjd. Kändes som de förutsatte att man läst boken (vilket jag gjort) och det är inte okej. Dessutom var ljudet ett skämt. Vad är det för fel på svensk film och dess ljud? Kan dock tänka mig att sträcka mitt betyg till 2,5 av 5 då jag trots allt tycker filmen håller hög sannolikhetsnivå, ur ett rent verklighetsperspektiv.

 

Fortsatte med Precious i tisdags.

-         Avsett mycket bättre. Filmen känns äkta och tjockisen spelar mycket bra. Ibland var jag på sådan kokning på mamman att jag ville skrika buljongtärning, eller nåt. Betyget blir 4 av 5 och får således bli ett hyr eller nedladdningstips.

 

Onsdagen förgylldes av Inception på bio.

-         Finns få skådespelare som garanterar att de filmer de medverkar i håller hög klass. Men Leo är en av dessa. Denna film var inget undantag. Skruvad med en touch av LSD och den får samma betyg som ovanstånde.

 

Igår avslutades filmveckan (så långt) med The Wolfman. Benicio Del Toro  har haft ett flertal bättre framträdanden. Och överlag så tycker jag att filmen var ganska medioker utan större spänningsgrad eller rysningseffekt. Men brukbar en sömning tisdagkväll när oktobermörkret infaller. 3 av 5.

 

Har slutligen fått två filmtips av en kollega.

Bad Boy Buddy och Delicatessen.

Med tanke på tipsare tror jag de kan vara mer än sevärda.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Och när ska du ta tag i In Treatment. Hmmm? Hmmm?



Jag loggar a l d r i g in på n å g o n chat längre. Det går rykten om att folk fått hjärnblödning av det. Jag tänker komma förbi och kräva te någon dag. Irl. Så du vet.

Püss

2010-08-06 @ 12:27:24
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Gurk

Precious har jag höga förväntningar på. Har på känn att den kommer att resultera i en ny syndaflod av tårar.



Inception älskade jag med, men det vet du säkert redan.



Vad tror du om den nya filmen "3-dagarsflaska". Har hört att det är en independent-film med rätt genuina skådespelare som ställt upp utan betalning.

2010-08-06 @ 15:10:03
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: In treatment. Jag ska... Ska bara... =)



Te:et står på på beredskap!



Gurk: Tårar kan nog anlända om du ser den bakis efter tre dagars hårt supande. Annars är det nog en hyfsat vattentät film. Alla fall om du frågar en som endast släpper tårar vid extremt sorgliga stunder. Typ Vägen med Viggo Mortensen.



3 dagars flaskan skulle garanterat bli en tittarsuccé. Frågan är varför ingen av någonsin tagit på sig att hållit i kameran och dokumenterat.

2010-08-07 @ 11:57:51
Postat av: skorpan

Delicatessen? Känsliga människa, ställ fram en spyhink. Härlig äckelkänsla kan infinna sig större delen av filmen.

2010-08-08 @ 18:36:19
Postat av: Benny

skorpan: Det låter förträffligt. Kommentaren från tipsaren var: sjuk, svart och skruvad.

2010-08-09 @ 09:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0