Degen rullar in. Det går bra nu.

Känner ingen rädsla för det specifika mötet.

Tycker inte heller att lokalens atmosfär är otäck.

Men trots detta var det en evighet sedan jag besökte tandläkaren.

 

Jag trodde inte att jag hade varit där sedan min 19 årsdag. Men det visade sig att jag faktiskt hade besök dem ytterligare en gång den senaste 10 års perioden. Men någon inflation i häng hos tandtrollsjagaren kan jag inte stoltsera med.

 

Var därför något negativt inställd till den förmodade slutnota dagens besök skulle rendera i. Min prognos låg i intervallet 2000 – 5000. Men döm om min förvåning när det återigen visade sig att jag inte hade ett enda hål. Tandstensskrapning slapp jag dock inte undan, men hela kalaset stannade på drygt laxen. Lägg därtill att någon vis politiker helt oväntat hade lagt in rabatt på 600 spänn. Summa samarium fick jag endast slanta strax över 400. Vilken gigantisk vinst!

 

På tal om vinst.

Har blivit befordrad.

Förutom en skön löneförhöjning ville dom dessutom kasta på mig en bil.

Med tillhörande garageplats.

Stackars stackars mig.

 

Efter att scrollat igenom valbara bilmärken insåg jag att vi hade avtal med de flesta.

Dock med begränsning om att valet måste falla på en miljöbil.

 

Jag började kolla på BMW. Insåg snabbt att dess miljöbilsutbud var sämre än nazismens grundtanke. Därefter besökte jag Audi. De erbjöd leverans i maj. MAJ?! Sa jag och vände på klacken och gick. Då skrek min kollega Volvo V70 och jag rös genast till i kroppen. Inte kunde väl en pojkspoling som mig tjacka familjebil? Det gjorde jag inte heller.

 

Däremot så föll valet på ett sjunkande skepp.

Som de flesta dessutom skrattar åt.

Det passar mig perfekt!

 

Låt mig därför presentera min kommande bil:

SAAB 9 – 5 Sedan Vector BioPower 220hk Turbo.

Wrooom!


Kommentarer
Postat av: Gurk

Grattis till droskan!



Och grattis till mig, det innebär att det finns ytterligare en person att slanga bensin av....

2010-12-21 @ 01:29:15
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Beatrix

Herregud. När ska jag bli vuxen?

Grattis, menar jag:D

2010-12-21 @ 08:38:34
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Syster yster

Bra val! Jag tycker att du passar perfekt i en saab :)

2010-12-21 @ 12:45:50
Postat av: Mims

Fikade med en kompis igår, han vill mest flytta ut på landet och skaffa får men blir hela tiden befodrad. Han kallas nu "den ofrivillige karriäristen" och det får mig att tänka på dig. Som jag har lättare att se på en longboard med ett glas vin än i en Saab med kostym. Men brädan ryms ju lätt i bagaget på den där, grattis!

2010-12-22 @ 12:50:49
URL: http://omomigen.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Fri slangning utlovas var tredje tisdag och kalendern samtidigt visar en udda siffra och namnsdagensbarnets namn börjar på z:a.



Beatrix: Jag är inte vuxen. Inte ens nära. Istället tituleras jag pojkspoling som kommer att behöva gigantisk kudde för att ens nå upp till ratten!



Syster Yster: Innan jag ens kört den känns det som ett ypperligt val. Skulle vara kanon om du tog rygg vid nästa bilbyte!



Mims: HA! Jag vill helst åka bräda och zippa vin. Förmodligen en av få inom min position och bransch. Men även den skinande finanssektorn har smutsiga fläckar! Och jag är stolt att vara en av dessa! =)

2010-12-22 @ 21:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0