Domedagen äro oss nära

Facebook och fikarum levererar kalla fakta.

Folk överlag avskyr snön.

Själv är jag som vanligt nöjd över dess existens.

Det i sig är inte förvånande.

 

Det som däremot förvånar är allas förvånan.

Kan det snöa här?

I Sverige?

På vintern?!

 

Svaret på samtliga frågor är "ja". Att det dessutom har gjort det de senaste tusentals åren intygar nog att det kan tänkas hända igen. Men trots det kommer budgeten för nästa års snöröjning i Sundsvall spräckas redan i december (den gör det varje år) och Aftonbladet åter leverera träffsäkra analyser om snökaos & förintelse.

 

Förra veckan löd till exempel rubriken

- Befinner du dig i Sthlm. Skynda dig hem. Snöstormen anländer snart!

 

Började oroligt kolla ut genom fönstret.

Var jordens undergång nära?

Skulle jag överleva dagen?

 

Väl hemma i lägenhetens trygga vrå började jag såga isär köksbordet för att få tillgång till ved. Natten kunde trots allt, enligt Aftonbladet, innehålla vad som helst.

 

Var gladare än lustgas när jag på morgonen konstaterade att jag fortfarande var vid liv. Detta tackar jag högre makter för. Det enorma och makalösa ovädret som satt människans existens på prov hade trots allt medfört, inte bara en, utan 12 CM (!!!) snö.


Kommentarer
Postat av: W.

Y2K, SARS, fågelinfluensa, svininfluensa och nu monsuner av illasinnad snö. Mänskligheten står på domedagens tröskel och fattar ingenting.

2010-02-05 @ 09:48:32
URL: http://romochcola.blogg.se/
Postat av: Benny

Med det i ryggen så flyr jag i detta nu till närmsta dryckesstation för intag av den heliga vätskan. Må trolldryckens andar göra mig lycklig.

2010-02-06 @ 11:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0