Extremt flyt just nu

Då två kollegor hade försökt att ringt mig igår förstod jag att det var något stort på gång. Jag avvaktade dock med att rätta raden, då jag istället koncentrerade mig på Stockholm Ghost Walk, trerätters och en badbassäng med rödvin.

 

Väl uppkliven idag så gick jag några bakfulla steg till datorn och surfade in på atg. Sprack redan i första avdelningen. Men därefter satt varenda lopp. Hojtade spontant - Vi hade 6 rätt på travet. Grymt!

 

Tankarna började genast bygga ihop en solskenshistoria. "Bonus, vem behöver det? Finns ju så enkla pengar att hämta inom spel och dobbel."

 

Strax därefter fann jag information om utdelning.

6 rätt gav givetvis inte en enda krona.

 

När jag tänker efter är jag inte ens förvånad. Har nämligen lyckats med konststycket att få 12 rätt på Italienska Stryktipset (sprack på en halvgardering = eventuell vinst gånger två) och kammat noll. Som optimistiskt 12 åring var det helt omöjligt att smälta. Var ju helt säker på att jag skulle kunna pensionera mig omgående.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Va sjukt.



När jag läste inledningen trodde jag din arbetsgivare tagit sitt förnuft till fånga och bestämt sig för att betala ut årsbonusen ändå.



Men så var tydligen inte fallet. Istället blev du ännu mer tiltad av hästkräken....



Ul ul....

2010-02-22 @ 00:56:52
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Beatrix Vnunk

Men sötis...

Puss.

2010-02-22 @ 11:35:17
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Deras beslut är tyvärr skrivet i sten. Har du, som innehar svart bälte i jobb, några anställningsförslag över så skicka dem med blixten. Jag är inte svårflörtat. 50 000 i lön plus rörlig del om maximalt 50 % vid ett gott dagsvärke.



Beatrix Vnunk: Mitt inne i en otursförföljd del av livet. Men söt är trots allt något jag kan lägga på pluskontot. Där är det för övrigt inte mycket annat just nu. Så jag tackar innerligt för att det nyss blev påfyllt lite grann!

2010-02-22 @ 14:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0