OS

Förutsättningarna fanns för en bra stafett. Men känslan av guld var långt borta vid start med tanke på Norge och monstret Northug.

 

Daniel Rickardsson var vår startman. Han klyvde miljontalssnöflingor som förste man han klöv dessutom fältet innan han växlade över till Johan Olsson.

 

Johan som varit hårdare än hårdast detta OS gjorde ingen besviken utan trotsade natur och tyngdlag genom att lyckas rycka till sig en ledning innan han växlade över till den ständige förloraren Anders Södergren.

 

Anders Södergren har dragit otaliga världskupp och VM-lopp men alltid blivit omåkt på slutet. Han har genomgått en trasslig pungoperation men återvänt. Han har sprungit in i den ena sjukdomen efter den andra men återuppstått.

 

Redan i början av lördagens jaktstarten slängde jag ur mig.

- Jag byter ett eventuellt guld för Hellner mot att Södergren få ta ett brons.

 

Det konstaterandet tog jag tillbaka när jag fick känna guldsmaken i ådrorna när Hellner till slut stod som segrare efter ett lopp som går till historien som ett av det bästa Sverige någonsin presterat.

 

Södergren gjorde för övrigt även ett hästjobb i det loppet. Men blev givetvis som vanligt utan medalj. Men idag fanns det inget som kunde stoppa honom han höll inte bara emot, han växlade i ledning till Hellner, trots att karl knappt kört ett lopp på ett par månader innan OS.

 

Hellner lekte sedan oss nervsjuka längs spåret när han släppte monstret närmare och närmare sig. Men när det väl kom till kritan la han i nästa växel och såg de andra falna i backspegeln.

 

Väl över mållinjen kommer Södergren springande med hjälp av hoppande steg likt ett lyriskt barn som precis hittat ett hav av godis.

 

Osannolikt Snyggt

Ofantlig Stafett

av Oslagbara Sverige

och Otursfiguren Södergren!


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Otroligt Suveränt!

2010-02-27 @ 10:57:25
Postat av: B.

2010-02-27 @ 11:54:59
Postat av: B.

2010-02-27 @ 11:55:00
Postat av: Benny

Två snyga signaturer av mina dampfingrar!

I övrigt så håller jag med dig SysterYster.

Idag är det dessutom 3 milen för tjejerna.

Kan Anna Haag prestera trots tidigare sjukdom?

Spänningen är olidlig!

2010-02-27 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0