Hobbyfotograf

När man på söndagar ligger på botten av soffan så producerar kroppen ett vaccin mot infektionen av negativa tankar som florerar innanför hjärnbalken. Vaccinet utlöser kreativt tänkande, nya riktlinjer & en önskan om förändring. En nystart. En ljusare framtid.

 

Min senaste injektion ledde till en manisk tanke om att inhandla en systemkamera. Trots att jag inte ens använder min digitalkamera. Vaccinet tycker dock att det inte har någon betydelse: Med en systemkamera, som kostar en slant eller fyra, kommer du börja en resa. En resa som tar dig från den miserabla hållplatsen Törstland till filmiskt vackra platser och upplevelser.

 

Med tanke på min mentala hälsa under dessa perioder så har jag varken ork eller vilja att motarbeta vaccinet. Istället så nickar jag slaviskt och googlar systemkameror till höger och vänster. Och gräver mig djupare och djupare in i illusionen om mig som en ny människa.


Kommentarer
Postat av: W.

Återvändsgränd i bästa fall. Lägg pengarna på något annat, som till exempel sprit. Eller, sprit.

2010-01-12 @ 08:16:40
Postat av: Benny

I will do my best this weekend.

2010-01-13 @ 20:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0