Inte en flaska skeppet så långt ögat kan nå

Att bränna kapital på krogen har varit en förekommande sysselsättning de senaste 11 åren. Har dock aldrig varit något större fan av att beställa pinsamma helrör eller brickor med meningslösa shots.
Just helrörsbeställningar är en av de sämsta affärer man kan göra på krogen. Med tanke på att man får sämre kvalité till likartat pris. Med sämre kvalité menar jag att man för över ansvaret av tillagandet av drinkarna från bartendern till en själv.
Går att likställa med att betala för en målare som kommer hem till min lägenhet med några burkar färg. Målaren sätter sig sedan i soffan medan jag går lös på väggar och tack. För att förtydliga min obalans som människa så dricksar jag dessutom honom för väl genomförd soffsittning.
Men trots avsaknad av helrör och alla former vidlyftigt leverne lyckades jag med konststycket att bränna 5735 kr i helgen. Även fast inflyttningsfesten gick lös på en tvåa så är det inte okej.
Så om ni ser en kinesliknande människa med snea ögon i slutet av augusti så ska ni inte tveka att heja. Det är nämligen bara jag som har fått en släng av nudelsjukan.
Att bränna kapital på krogen har varit en förekommande sysselsättning de senaste 11 åren. Har dock aldrig varit något större fan av att beställa pinsamma helrör eller brickor med meningslösa shots.
-
Just helrörsbeställningar är en av de sämsta affärer man kan göra på krogen. Med tanke på att man får sämre kvalité till likartat pris. Med sämre kvalité menar jag att man för över ansvaret av tillagandet av drinkarna från bartendern till en själv.
-
Går att likställa med att betala för en målare som kommer hem till min lägenhet med några burkar färg. Målaren sätter sig sedan i soffan medan jag går lös på väggar och tack. För att förtydliga min obalans som människa så dricksar jag dessutom honom för väl genomförd soffsittning.
-
Men trots avsaknad av helrör och alla former vidlyftigt leverne lyckades jag med konststycket att bränna 5735 kr i helgen. Även fast inflyttningsfesten gick lös på en tvåa så är det inte okej.
-
Så om ni ser en kinesliknande människa med snea ögon i slutet av augusti så ska ni inte tveka att heja. Det är nämligen bara jag som har fått en släng av nudelsjukan.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Nu förstår jag vad du pratar om. Tack. Jag kan komma förbi din belånade lägenhet med lite tröstsprit snart. Puss.

2010-06-09 @ 22:19:54
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Gurk

Nog för att jag lider med dig angående de 5735 kronorna, samt uppskattade alla delikatesser på inflyttningsfesten. Men du är fortfarande inte fullvärdig medlem i tom-klubben. Prospect snarare. Ville bara säga det så du inte får för dig nåt annat.

2010-06-10 @ 05:48:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: Ordningen är återställd. Bloggen handlar återigen om flaskor och äventyr. Du är mer än välkommen.



Gurk: Tom-klubbens existens ska avvecklas. Din hedersordförandepost läggas ner. Framtiden ser ljus ut. Bara att ta rygg. Vi går mot ofantlig rikedom!

2010-06-10 @ 09:36:31
Postat av: Gurk

Ifall det ligger någon sanning i det ska jag dansa på förenings-graven en gång årligen, och använda resten av tiden till att känna mig förmögen och bättre än min näste....

2010-06-10 @ 11:08:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0