Orosmoln

Snart rullar semestertiderna in över Sverige. Det ska resas, släktträffas och vara sådär underbart som bara svensk sommar kan vara. Skulle inte vilja säga att gemene mans förväntningar är höga. De är skyhöga.

 

Risken för bakslag är således stor. Speciellt eftersom det svenska vädret är en del av den eventuellt lyckliga ekvationen.

 

Vädret är förövrigt inte bara det mest förekommande samtalsämnet i detta rike. Utan även det som verkar framkalla de största orosmolnen.

 

Vad fint det ska bli med bröllop på lördag – hoppas de har vädret på sin sida.

Härligt det ska bli att fira midsommar – hoppas det inte regnar.

Längtar till semestern – hoppas det kommer vara bra väder!

 

Nu har jag inte tillgång till säkerställd statistik. Men något säger mig att den genomsnittliga svenska sommaren innehåller färre soldagar än vilken månad som helst runt ekvatorn. Alltså borde väl semestern läggas där om det nu är det soliga vädret som gemene man är ute efter?

 

Nu fungerar dock sällan gemene man som jag vill. Därför kommer dessa människor istället ha en lätt ångest vilande över sina axlar de kommande veckorna. Kommer verkligen vädret leverera det förhoppningarna önskar?

 

Nu hoppas jag verkligen det. För är det något jag önskar i min närhet så är det glada och törstiga individer. Och för att möjligtvis göra er semester oförglömlig så vill jag redovisa en färsk dansk undersökning, som visar vad vi egentligen vill ha ut av vår semester.

 

Kvinnor vill ha sex - Män vill dricka öl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0