Greed is good

Var på bio igår.

För att se Avatar 3D.

Såg fram emot att bära tuffa 3D glajjor i en tom salong.

Möttes dock tyvärr av ett fullsatt Sergel.

 

Hur är det möjligt? Filmen har som bekant gått på bio i evigheter. Den går till och med numer att hyra ett stenkast från de flesta människors ytterdörr. Men vanliga konsumtionstrender går ej att avläsa när det kommer till hysteri. Det tackar med all säkerhet James Cameron för när han skrattandes beskådar kommande kontoutdrag.

 

När vi ändå är inne på kapital så måste givetvis en av de trailers som exponerades lyftas fram. Wall Street 2 har premiär inom kort! Blev så lyrisk när jag insåg detta, att det faktum att biosalongen var fullsatt inte längre störde mig nämnvärt. För är det något som kan få mig att jubla så är det Gordon Gecko – citatmaskinen.

 

“It's all about bucks, kid. The rest is conversation.”

 

“Jesus, if this guy owned a funeral parlor nobody would die!”

 

Min personliga favorit:

 

“I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.”

 

Och det mest kända:

 

“Greed is good.”

 

Uppföljare brukar normaltsätt vara en bedrövelse men WallStreet 2 kan omöjligt falla in i det facket. Väntar därför med spänning på releasen.

 

På tal om höga förväntningar. Avatar lyckades leverera och får fyra av fem badbollar. Och med tanke på hur filmen slutade och hur bra den sålt så lyder mitt stalltips att även den kommer få en uppföljare.

 

Sist men inte minst måste jag ta tillfället i akt och hylla att JJ har tagit över lägenheten vi flyttade ur i lördags. Han är således numera Stockholmsbo. Och för första gången på 10-15 år (beroende på hur man räknar) bor vi återigen i samma stad. Det om något är världsklass och därmed värt fem badbollar!


Kommentarer
Postat av: Annika

Jösses vicken Benny-längtan jag fick nu!

Du förärar väl syltan ett besök vid tillfälle?

Stor kram!

2010-05-15 @ 12:42:16
Postat av: JJ

Hurra för oss!

2010-05-16 @ 03:37:22
Postat av: Benny

Annika: Syltan ska bestigas i slutet på juli. Kommer givetvis skicka röksignaler och telegram innan jag anländer. Ser fram emot den stora kramen!



JJ: Hurra. Så bra.

2010-05-22 @ 19:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0