Dagsrus är nöten!

Efter några öl på Öfvres Saluhall igår eftermiddag konstaterade JJ.

-       Här sitter man med ett trevligt rus i kroppen och tänker följfölja det hemma i soffan. Vart tog heldagsfyllorna med stängning av club vägen? Fan vad gamla vi börjar bli.

 

Oklart svarade jag. Men charmen med att stuffa runt bland neandertalare och höga toner har sakta börjat avtagit. Istället så vill man dricka snyggt och gott mitt på dan för att sedan vända hem och således komma i säng i tid. Det är ju en dag imorgon också.

 

När man noterar det likt ovan känns det hemskt.

Men en eftertanke senare helt okej.

 

Det finns liksom inte tid att förstöra de få lediga timmar man har med svår bakfylla och trasslig spritångest. Däremot så är det alldeles ypperligt att dejta snabbruset för att sedan låta det svalna under kvällskvisten och slutligen helt försvinna iväg tillsammans med John Blund. Dagen efter blir trots allt så mycket vackrare då.

 

Och den trassliga sysselsättningen sammanboende något enklare att hantera. För att ta ett exempel.

 

Hade jag dansat rakt in i kaklet igår och kommit hem vid 5 svårt sargad så hade jag vägrat vara människa idag. Jag hade dessutom misslyckats med att spendera några timmar med Hon. För nästa vecka finns inte den möjligheten.

 

På måndag ska jag på vinprovning.

På tisdag jobbar Hon till 22.

På onsdag ska jag på herrmiddag.

På torsdag åker Hon till Sundsvall för 70 års kalas.

Anländer tillbaka på söndag.

Det var den veckan de.

Och den är inte alls olikt de andra.

 

Så att då helt nonchalera de få timmar man möjligtvis kan spendera ihop vore förkastligt. Eller rent av ett långdraget sätt att göra slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0