En flaska, gånger tre.

Var på hälsokoll igår.

Gick igenom mitt nyttiga leverne.

Sköterskan gav mig MVG.

På det mesta.

 

Jag är nämligen ganska bra på att äta nyttigt.

Träna måttligt.

Promenera tur och retur till jobbet.

Skippa godis.

Noncha chips.

Äta frukost, lunch och middag.

Som ett väluppfostrat barn.

 

När vi sidan skulle gå igenom mina alkoholvanor trodde jag att hon skulle bli lite mer lack. Då jag vet att jag dricker mer än snittet. Men trots det absolut inte för mycket.

 

Det roliga var att hon höll med.

För att sedan ge mig ett tips.

 

Försök att inte dricka mer än 3 flaskor vin i veckan.

Håller du dig på den nivån så är det absolut ingen fara för kroppen.

 

Tre flaskor i veckan frågade jag tveksamt?

Absolut svarade hon!

 

Detta betyder i princip att jag kan suga i mig drygt två glas vin om dagen.

Sju dagar i veckan.

Utan som helst bekymmer.

 

Den 11 november är numer titulerad som julafton i min kalender.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hälsokoll? Är det meningen att vi ska börja med sånt nu? Märkligt nog känner jag mig för ung för Hälsokoll men tvivlar på att jag orkar dra i mig tre flaskor vin i veckan..

2010-11-12 @ 21:26:11
URL: http://omomigen.blogspot.com
Postat av: Benny

I passet står det 29.

Men min kropp är avsevärt mycket äldre.

Snart pensionsmässig.

Trodde jag.

Men det visade sig att jag är hyfsat i fas.



Så några hälsokontroller för folk i vår ålder tror jag inte är ett måste.



Men trots allt trevligt att få 3 flaskors dosering av legitimerad hälsotant! =)

2010-11-13 @ 09:01:34
Postat av: Rasande Rose

Tror du antalet vinflaskor dras ner ju äldre man blir? Eller kan man dricka tre flaskor vin fram till man kolar? Då får man ju nästan ha 3 flaskor med sig i graven:P

2010-11-13 @ 12:25:35
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Jag var så lyrisk över informationen att jag inte tordes ställa följdfrågor. Fanns liksom risk att de skulle grusa ner det fantastiska jag nyss fått höra. Så istället lever vi även framgent efter 3 flaskors modellen.

2010-11-14 @ 11:09:12
Postat av: Gonzo

Jag har hört att 3 flaskor är mer som en riktlinje men att man utan bekymmer kan veva mellan 3-6 flaskor i veckan. Gärna att man varierar sig och kör varannan 3 varannan 6. Detta är dock inte ur kroppens synvinkel utan mer knoppen. Kör man 6an vaje vecka blir den aldrig riktigt lika rolig som varannan. Tillochmed vinet blir vardag alltså...

Tror det är Plura´s egna forskningsinitativ som ligger bakom denna teori. Jag litar blint på allt han säger, och det Jim säger.Jim.

2010-11-16 @ 13:09:39
Postat av: Benny

"Hej jag heter Plura!" Sicken cover karljäveln gör på Petters låt under Så mycket bättre.



På tal om din, eller snarares Pluras, teori.

3-6 taktiken känns mästerlig.

Måste nästan ge nobelpris.

Ska prova den de kommande 6 veckorna på året.

Återkommer med resultat.

2010-11-17 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0