Spyhink

Vad beror svenskens hysteri kring kändisar på? Tycker de verkligen att de själva är så ointressanta att de måste leva genom andra? Eller klanka ner på människan bakom en svart rubrik bara för att förverkliga sitt eget bedrövliga liv?

 

Eller är det bara våra kära skvallerblaskor till tidningar som får en att tro att gemene man verkligen bryr sig om det som skrivs. Jag tror, tyvärr, inte det. För hur kan man annars förklara att boken om kungen kan vara slutsåld, redan innan, den är släppt.

 

Det jag inte förstår är vad som kan vara en nyhet i att gubben super på hemlig ort och garanterat har knullat på sidan om?

 

Det ärju inte direkt som så att han på enkelt sätt kan ställa till fyllor i allmänhetens hus. Eller att han är mer trogen än vad gemene man är. Han är ju bara en människa. Varken mer eller mindre. Men detta verkar inte svensken förstå sig på.

 

Ett annat exempel på detta, är hysterin kring hockeyspelare i staden jag kommer ifrån. Det är seriöst helt sjukt. Folk beter sig som om dessa herrar vore odödliga.

 

Killar i min ålder blir som småpojkar i dess närhet och tjejer slänger av sig kläderna så fort någon ur första femman dyker upp.

 

Jag överdriver inte.

Det är så.

 

Trots att dessa herrar inte är ett dugg bättre människor än de tjejer och killar som beter sig som efterblivna. Men gemene man uppfattar väl på något underligt vis att känd är att likställa med mystik och lycka.

 

Hela slutsatsen får mig att vilja kräkas.


Kommentarer
Postat av: Rasande Rose

Jag fattar inte heller det här med Knugens(medveten felstavning) bok. Tror man att karln levt i celibat? Att han den manliga Moder Teresa?



Dessutom vilket stohej tidningarna gjort av det då!

Jag blir matt ända in till märgen:/



2010-11-05 @ 16:58:10
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Kaffeflickan

Kung i baren, kung i sängen,kung hela jävla dagen den.

2010-11-05 @ 18:22:31
Postat av: Gurk

Jag vet, det är ett sjukt. Du skulle bara se hur folk beter sig omkring mig. Precis som att man själ vore av kunglig börd.

2010-11-08 @ 13:25:00
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Rasande Rose: Matt till märgen!

Bra val av uttryck!

Kungens svar - Nu vänder vi blad.

Hahahaha...



Kaffeflickan: Sannerligen. Jag har inte tänkt på det tidigare. Karljäveln är mannen bakom ugglas låt!



Gurk: Du är och förblir en förebild och asagud för samtliga 060-bor.

2010-11-09 @ 09:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0