Fönsterputsare

Min magkänsla viskar om att det är fler kvinnor än män som putsar fönster i hemmet.

 

Denna magkänsla bygger från empiriska studier av mitt liv. Tror nämligen med största sannolikhet att jag aldrig hört någon man säga – Gud vad smutsiga fönster vi har.

 

Däremot har jag hört dessa ord från ett flertal olika kvinnor, allt från min mor via min flicka till övriga kvinnliga intressenter i min närhet.

 

Att jag dessutom aldrig sett en man putsa sina fönster på hemmaplan gör att jag skulle vilja påstå att det generellt är fler kvinnor än män som putsar fönster.

 

Trots detta har jag aldrig sett en enda kvinna som jobbar som fönsterputsare.

Alla.

Och då menar jag alla jag beskådat har varit män.

 

Märkligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det finns... http://wedinsfonsterputs.se/ se videon.

2010-10-20 @ 16:29:37
Postat av: Beatrix

Jag KAN inte putsa fönster. På rikt.

Jag kan heller inte cykla.



För övrigt skulle vi behöva en Benny i vår brf á propos tidigare inlägg. Pllliiis. Är det inte dags att dra sig mot Vasastan din bracka;).

2010-10-20 @ 18:43:29
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är en hängiven fönsterputsare! Så, med detta sagt och denna sten lättad från hjärtat så återgår jag till mitt.

2010-10-21 @ 07:20:32
Postat av: Benny

Anonym: HAHA! Sundsvall levererar. Som vanligt. Dessutom så blir en bekant till mig intervjuad. Fantastiskt.



Beatrix Vnunk: Kan du inte cykla? HA! Ännu roligare än videon ovan. Förmodar att cykelsemester inte står så högt i kurs!



Tycker du jag ska flytta över bron.

Och rösta igenom en försäljning?

Brukar ställa upp på det mesta.

Så varför inte!



Anonym2: Vem döljer sig bakom detta statement? Kan vi starta en intressegrupp? Jag känner att jag inte har koll överhuvudtaget på fönsterputsning. Ge mig visdom!

2010-10-21 @ 19:34:11
Postat av: Håkan

Det är jag som döljer mig bakom anonym 2. Och ja, jag ger gärna lite tips. En pall är bra för sådana som oss.

2010-10-21 @ 23:22:03
URL: http://www.cramp.se/magazine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0