Jimmie och jag - lika som bär

Ber om ursäkt för mitt fullständiga insnöande på politik just nu.
Men jag har en förmåga att bli manisk på saker då och då.
Det svåraste med det kommande valet är inte vilket alternativ min röst kommer att falla på, utan vilken människa.
För att göra det än mer jävligt ska man hitta en lämplig aktör i både kommun, landsting och riksdag. Det som gör det än mer trassligt är att man måste välja en politiker.
För att göra beslutsunderlaget lite mer lätthanterligt gick jag in på sr.se valkompass. Efter ett 50 tal frågor fick jag fram en lista med politiker som hade svarat ungefär som mig. De två namnen i topp hade jag till 86 % samma uppfattning som.
Läste lite om dessa individer innan jag återigen konstaterade, fan vad tråkiga politiker är.
Började därför snegla på en valblankett till Kommunfullmäktige. På andra plats fanns en kvinna som jag sett på ett flertal posters runt om i stan. Att hon dessutom är ung  gjorde inte saken sämre. Goggle därför hennes namn för att finna mer info om hennes ambitioner och ståndpunkter.
Möttes av ett flertal foton från Stureplan.
Där förlorade hon min röst.
Så därför måste jag fråga - Har någon av er tips på blåa personer i Stockholm som kan tänkas få min röst i Kommun och Landstingsfullmäktige?
(Vet ni vem som jag sammanföll med till 53 %? Och som således kom på plats 140 i listan över politiker med samma syn som mig. Jimmie Åkesson. Vid första anblick hämtade jag en kniv och skar mig själv slaviskt sex gånger i armen. Men efter djupare analys fann jag det inte så konstigt. Då Sverigedemokraterna har allt från klaraste blåa till djupaste röda förslag. Allt ska som sagt finansieras av en förflyttning av invandrare från Svea rike.)
Ber om ursäkt för mitt fullständiga insnöande på politik just nu.
Men jag har en förmåga att bli manisk på saker då och då.
--
Det svåraste med det kommande valet är inte vilket alternativ min röst kommer att falla på, utan vilken människa.
--
För att göra det än mer jävligt ska man hitta en lämplig aktör i både kommun, landsting och riksdag. Det som gör det än mer trassligt är att man måste välja en politiker.
--
För att göra beslutsunderlaget lite mer lätthanterligt gick jag in på sr.se valkompass. Efter ett 50 tal frågor fick jag fram en lista med politiker som hade svarat ungefär som mig. De två namnen i topp hade jag till 86 % samma uppfattning som.
--
Läste lite om dessa individer innan jag återigen konstaterade, fan vad tråkiga politiker är.
--
Började därför snegla på en valblankett till Kommunfullmäktige. På andra plats fanns en kvinna som jag sett på ett flertal posters runt om i stan. Att hon dessutom är ung  gjorde inte saken sämre. Goggle därför hennes namn för att finna mer info om hennes ambitioner och ståndpunkter.
--
Möttes av ett flertal foton från Stureplan.
Där förlorade hon min röst.
--
Så därför måste jag fråga - Har någon av er tips på blåa personer i Stockholm som kan tänkas få min röst i Kommun och Landstingsfullmäktige?
--
(Vet ni vem som jag sammanföll med till 53 %? Och som således kom på plats 140 i listan över politiker med samma syn som mig. Jimmie Åkesson. Vid första anblick hämtade jag en kniv och skar mig själv slaviskt sex gånger i armen. Men efter djupare analys fann jag det inte så konstigt. Då Sverigedemokraterna har allt från klaraste blåa till djupaste röda förslag. Allt ska som sagt finansieras av en förflyttning av invandrare från Svea rike.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0