Kvällens filmtips

Letar efter kvällssysselsättning.

Klickar in på tv.nu

Finner att TV3 visar en film nio.

"Jakten på lycka".

 

Då jag inte har hört talas om den tidigare så väljer jag att läsa mer. Visar sig att det är den mycket sevärda "The Pursuit of Happyness" som gömmer sig bakom den svenska titeln.

 

Har aldrig och kommer aldrig förstå varför den svenska filmbranschen väljer att sätta svenska namn på utländska filmer. Det är exempelvis vida känt att det engelska språket har en helt annat djup än det svenska. Därför borde alla former av svenskalisering av redan klara koncept förbjudas. För filmbranschens eget bästa.

 

Jaja..

Ska inte bli på kokning i onödan.

Istället så vill jag tipsa om filmen ovan.

Som är mycket mycket bra.


Kommentarer
Postat av: Hugo Stenbeck

Svenska som är så fint?!



Även om jag kommenterar vart 300:de inlägg så läser jag vartenda.



Det ska du vet Kina.



Anyways..



En idé!



Skaffa Skype



och hör av dig.



För.



Jag behöver surra.

2010-09-27 @ 15:47:25
Postat av: Benny

På väg mot möte i skärgården nu. Sen transport genom landet till falkenberg. Därefter halmstad, Helsingborg. Slutligen flyg hem torsdagkväll. Heja fritiden! Men fixar skype vid hemkomst så kan bi surra. // Pinballkulan

2010-09-28 @ 08:17:28
Postat av: Erik

Tycker de va en helt ok film =)

2010-09-30 @ 12:27:12
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0