Time's up

Hur hinner folk med barn?

Vart finner människor tid i livet för att ta hand om sin villa?

Hur ska man skapa tid för att hinna leva när allt annat tar så mycket tid?

 

Själv bor jag på 37 kvm - men hinner sällan städa. Jag har gångavstånd på 15 min till jobbet - men dagarna känns för korta.  Har inga barn - men hinner knappt ta hand om mig själv. Utövar inga större fritidsaktiviteter - men skulle vilja göra massor.... om det bara fanns TID!

 

Tänk om livet ändå vore som man önskade. Stående fyllor på okända platser med flexibel morgondag och ett gigantiskt konto. Ge mig nu - jag lovar att leverera stordåd!


Kommentarer
Postat av: Gurk

Jag har haft hur mycket tid som helst senaste 6 åren. Tänk dig hur jag har det nu, med hemkomst mellan 19-24 på kvällarna, och sedna upp i ottan strax efter sju.



Hinner inte med någonting. Tvätta, som tidigare var ett gigantiskt projekt, har utvecklats till någon typ av utopi.



Måtte jag bli rik snart så jag kan gå tillbaka till det jag gör bäst.... Ingenting..... :)))))

2010-09-23 @ 21:44:14
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Vilket hårt uppvaknande du måste genomlevt de senaste månaderna.



Jobba - jobbigt, du hör ju hur det låter.

Som en gammal pundare från Timrå uttryckte det.



Status i övrigt: Fredag em. Så slut efter veckans arbete att jag ligger i kontorsstolen och gäspar oavbrutet. Usch. Endast en snabbrus kan väcka mig till liv. Inte helt oväntat kommer jag därför servera mig själv ett sådant inom kort. Salut!

2010-09-24 @ 15:28:24
Postat av: Syrran

Staende fylla pa Green Tortois Hostel in San Francisco, at all times. Pub crawl! Bar hopping in Swedish :) Med Aussies, Germans, Americans and retards. How cute is that?!

Poptarts

2010-09-25 @ 13:24:07
Postat av: Benny

Stora gratulationer till er.

Må SanFran ge er vad ni behöver.

Nämligen en rejäl urladdning som förspel på en lång och rolig resa!

2010-09-26 @ 15:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0