Höst – regn och rusk

Halva augusti har passerat.

Regnet öser ner utanför fönstret.

Snart är hösten här.

Detta medför att vissa börjar påpeka att höstångesten gör sig påmind.

 

Vet inte om det går att generalisera vilka dessa vissa kan vara.

Men jag tror det är dom som inte gick in i kaklet.

De som fortfarande har ett behov inom sig.

En upplevelsenoja som fortfarande brinner.

 

Själv har jag ingen som helst ångest inför hösten.

Jag välkomnar den istället med öppna armar.

 

För är det något jag vill så är det att sommaren.

Försvinner.

Med blixten.

 

Vet att jag inte är ensam inom bekantskapskretsen om dessa åsikter. Gurk the Gambler har exempelvis typ bloggat om det alldeles nyss.

 

En annan som skriker släpp höststormarna lös är JJ. Hade honom här för några timmar sedan. Det är hans sista dag på semestern. Semestern har spenderats på sedvanligt vis. Varje flaska som funnits inom räckhåll har konsumerats, som om den vore den sista på planeten och flertalet intressenter till dess innehåll finns på en armlängds avstånd.

 

Han konstaterade ett flertal gånger att höstens ankomst är räddningen. Räddningen från sommaren. Räddningen från galenskapen.

 

Så om du är någon av de med höstångest.

Konsumera din nästa sommar som om den vore din sista.


Kommentarer
Postat av: Torgnysdotter

Jag älskar hösten!

Icke desto mindre måste jag nog påpeka att det blott gått åtta dagar av augusti och att sommaren minst varar augusti ut.

2011-08-08 @ 12:12:25
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Sommaren är absolute inte en has been. Däremot så hör man redan nu beklagande ljud om den kommande hösten.



Vi borde skapa stora ark som vi målar i hösten vackra färger för att sedan bekläda stadens gator med dessa. Som en form av höstrevolution!



JJ kan säkert spela balader på gitarr och Gurk the Gambler jonglera medan vi vandrar gata upp och gata ned med vårt budskap!



2011-08-08 @ 12:40:08
Postat av: Marcus

Väl rutet! Det finns uteslutande fördelar med att uteserveringarna bommar igen och löven säger upp kontraktet med sin tillfälliga hyresvärd.



Vit september månne?

2011-08-09 @ 00:44:00
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Har svårare att genomföra en vit månad än George Best. Men en och annan helvit dag ska jag bestämt klämma in!

2011-08-10 @ 09:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0