Tack. Tack som fan för den här tiden.

Ibland vill jag skriva plakat med texten ”Sluta va så jävla svensk!”. Ibland är jag dock mest lycklig över livet och möjligheterna.

 

Men den gångna veckan har jag mest velat skicka plakatet i skyn.

En kväll som denna är det oavkortat vreden som styr.

 

Förstår att de som inte är intresserad tycker att medias bevakning är fullständigt O-förklarbar. Men att yppa sin åsikt om någon annan människas vilja, någon annan människans dröm är bara ynkligt.

 

Att det dessutom finns människor som är intresserade men som ändå ska tycka och påpeka att karljäveln är slut. Att karljävel borde lagt av för länge sedan kan få mig på sådan kokning att brandlarmet går om vart annat. För de om några måste väl förstå. Att det är den lyckliga känslan av att vinna som driver honom.

 

Att det finns människor som honom, i detta mediokra land som till stor del i övrigt består av hundratusentals Fru och Herr Jante, får mig att känna glädje.

 

Så istället för att svarta ner en mästare.

Att rynka på näsan till en som vill!

 

Tycker jag att det borde skrivas plakat, som visas på gator och torg. Med texten ”Peter Forsberg – du är en hjälte. En mästare. Och en sann förebild. För hela svenska folket!”


Kommentarer
Postat av: Rasande Rose

Tänka att älska göra något så mycket o sen inte få det....skulle kunna få vem som helst o gråta.



Foppa<3

2011-02-15 @ 10:57:23
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: blackjavlar INC.

Bra sagt Marcus! Håller helt och hållet med.. Om Kina-Macke också håller med om det så kan det iofs bli en jobbig afton på Bergeforsparken för oss?! ...eller för alla andra idioter. :))

///Må de alla drabbas av Alien Hand Syndrom

2011-02-16 @ 01:55:00
Postat av: Benny

Rasande Rose: Vilket hjärta för hockeyn karljäveln har visat. Saknar honom redan.



blackjaclar INC.: HA! Kina M - goes wild in le park. Ta med kamera och filma, kan bli säljbart.

2011-02-20 @ 13:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0