Stalker

Allt började för några veckor sedan på tåget från någonstans och hem.

Klockan hade passerat 16.

Klev in i kupén.

Lokaliserade min plats.

Föll tungt ner och hoppades på en snabb transport med medgörliga resenärer.

Medgörliga i form av tysta och helt ointresserade av socialt nätverkande.

 

Hundradelen senare inser jag att damen vid min vänstra sida är allt annat än detta.

Hon fullkomligt flyger över mig med frågor.

Pratar på in och utandning och pulvriserar snabbt mitt trötta försvar.

 

Jag är dock inte hennes enda byte.

Mitt emot mig sitter en tjej som är 19.

Hon har fått stått ut med denna varelse i några timmar.

Stackare.

 

Innan hon får kliva av tvingar damen på henne ett visitkort.

Strax därefter kräver hon ett av mig.

Vet inte hur hon lyckades.

Men hon fick ett alla fall.

 

Sedan dess har jag inte ägnat henne en tanke.

Tills telefonen ringer idag.

Och det är hon.

 

Tar dock ett tag innan jag förstår vem yrvädret på andra sidan är.

Men när jag gör det är det för sent till reträtt.

Har redan bjudit in henne till dans.

 

Och av bara farten snurrar hon upp mig rejält.

- Är du i Sthlm något denna vecka?

- Nästan inte alls. Linköping idag. Norrköping på onsdag. Tillbaka till Linköping för övernattning på onsdag kväll och därefter spenderar jag hela torsdagen där. Kommer tillbaka innanför tullarna på kvällen. Ska slutligen besöka Telefonplan på fredagmorgon. Och därefter ska jag slutligen in på kontoret för första gången denna vecka.

- När ska du till Telefonplan?

- Vid nio.

- Hur länge ska du vara där?

- Ungefär till halv 11.

- Bra. Då kan du komma till mig sen så bjuder jag på en gratis massage!

- Va?

- Jag masserar. Du får en gratis. Om jag är bra kan du tipsa dina kompisar om mig.

- Öhhh.

- Bra då säger vi så!

 

Sen rabblar hon vägen i 110 knyck.

Jag fattar inget och känner att jag måste fly.

Men sitter fast i hennes klister.

Får dock ur mig.

-       Sitter på tåget nu. Kan du maila info om vägbeskrivning och dylikt.

-       Absolut. Det ligger som sagt bara en station från Telefonplan.

 

Strax därefter lägger vi på.

Jag tror knappt det är sant.

Men måste inse fakta.

Jag har blivit drabbad av en stalker.

Av rang.

 

Finns bara en väg ut.

Hitta på en fantastiskt bra bortförklaring och ställa in mötet.

 

Allt annat leder förmodligen oavkortat till både nattliga samtal och otäcka knackningar på ytterdörren.

 

 


Kommentarer
Postat av: Torgnysdotter

Men...!? Hahahahaha! Det är ju helt fruktansvärt. Och lite kul. Lova att uppdatera!

2011-01-25 @ 16:03:56
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Rasande Rose

Eh jag känner mig överkörd bara av och föreställa mig detta snälltåg.

Vilken människa!!

2011-01-25 @ 21:35:40
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Rasande Rose

Eh jag känner mig överkörd bara av och föreställa mig detta snälltåg.

Vilken människa!!

2011-01-25 @ 21:36:05
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Rasande Rose

Eh jag kände mig överkörd bara genom att förställa mig denna människa!

Frågan är om du ställer in.. fattar då hon att det är en hint eller kommer hon fortsätta ringa?



rys

2011-01-25 @ 21:38:30
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Rasande Rose

eh nu e det plötsligt jag som e stalkern.... iiiih..hahahahahaha det funkade inte o kommentera..trodde jag...

2011-01-26 @ 21:21:47
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

Torgnysdotter: Hon har inte mailat. Kan hon någonstans i sin förvirring förstått att hennes beteende kanske var något över styr? Eller kommer hon inklättrande genom fönstret inom kort? Bäst jag byter adress. Och telefonnummer.



Rasande Rose: Här smatrar det kommentarer som aldrig förut! =) Jag hoppas innerligt att hon tappar mitt visitkort och förtränger allt som hänt.

2011-01-27 @ 16:28:02
Postat av: Gurk

Ryck massagen medan tid är! Kan det måhända vara en sån där japansk nakenmassage med olja? Filma?

2011-01-29 @ 19:08:32
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Fy fabian.

Inte ens lite hud vill jag känna!

Men jag kan sända dig ett nummer och du vill ta grisen i säcken och chansa?

2011-02-01 @ 20:33:14
Postat av: Alex

Hahahah!! Åh fy fan vad roligt! Mera mera mera!

2011-02-02 @ 13:29:20
URL: http://osynligtord.blogspot.com
Postat av: Benny

Så du har ny blogg.

Ska genast hoppa in och kika!

2011-02-06 @ 19:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0